امام جمعه شیراز گفت: به جو بایدن پیام می دهیم که اگر خیال می‌کند که می تواند این ملت را فریب دهد باید بداند که این ملت در طول ۴۲ سال گذشته هرگز فریب نخورده است و در ادامه نیز نخواهد خورد.
کد خبر: ۹۳۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 29 January 2021

به گزارش تابناک فارس: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز بیان کرد: بین ترامپ و بایدن تفاوت چندانی وجود ندارد و مردم ما آسیب‌هایی که از اوباما رییس جمهور اسبق آمریکا نیز خورده‌اند را هرگز فراموش نخواهند کرد.

امام جمعه شیراز افزود: به جو بایدن پیام می دهیم که اگر خیال می‌کند که می تواند این ملت را فریب دهد باید بداند که این ملت در طول ۴۲ سال 

دژکام. ادامه داد: اگر رییس جمهور جدید آمریکا می تواند به تعهدات خود عمل کند که حرف دیگری است؛ اگر می تواند این اقدام را انجام دهد، قطعا رفتار ما نیز بر اساس این تغییرات،متفاوت خواهد بود و تغییر می کند.

وی در ادامه به روابط خارجی کشور در عرصه بین الملل اشاره کرد و گفت: تغییراتی که در آنسوی مرزهای ما انجام می شود تاثیری برای ما ندارد از این جهت که ما وظیفه خود را براساس اعتقادات می‌دانیم و انجام خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: کشور ما باید نسبت به تغییرات بین المللی واکنش های مناسب انجام دهد و این نکته مهمی است که براثر واکنش های آنها اقدامات ما نیز تغییر خواهد کرد.

وی به اظهارات برخی که معتقدند تغییر در مرادات بین المللی وجود ندارد اشاره و این قشر را افراد ناآگاهی دانست و گفت: براساس نوع رفتار آنها ما نیز متناسب با دستورات دینی واکنش های مناسبی خواهیم داشت.

امام جمعه شیراز بابیان اینکه تغییرات در آمریکا در حال رصد است، گفت: ایران مقابله جانانه ای در دوران ریاست جمهوری قبلی آمریکا داشت، بنحوی که "ترامپ به گوشه جهنم پرتاب شد".

وی اظهار داشت: مسئولان جدید آمریکا نیز اکنون در بعضی مواقع حرفهای ناپخته‌ای می زنند و باید روش‌های قبلی که در دوران ترامپ مرسوم بوده است را تغییر دهند و در اینصورت رفتار ما نیز براساس فرامین دینی تغییر خواهد کرد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: ما مردمان بدعهدی نیستیم و قراردادی را که منعقد کردیم به آن پایبند بوده و آن را زیرپا نخواهیم گذاشت بلکه سردمداران آمریکا نسبت به ایران بد عهدی کرده‌اند.

امام جمعه شیراز در ادامه به بودجه ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و گفت: رهبری ۲ سال پیش فرمودند که اگر می خواهیم مشکلات مملکت درست شود باید ساختار بودجه تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: بودجه کشور باید به نحوی تنظیم شود که شرایط کنونی کشور ایجاب می کند و در این راستا همه باید همراهی کنند تا کشور به خوبی اداره شود و نتیجه آن در راستای منافع ملی باشد.

وی در ادامه به ایام دهه فجر پیش رو اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی در تاریخ ایران و جهان تاثیرگذار بوده،هست و خواهد بود و مسیری که در دهه فجر انقلاب آغاز شد مسیری است که هدف گذاری کرده که منتهی به ظهور امام عصر (عج) شود.

وی ادامه داد: این مسیر در طول ۴۲ سال به همت مردم طی و برای هر روز و هر سالش مردم از خون خود مایه گذاشته و بها پرداختند تا نام و پرچم اسلام برافراشته بماند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه امنیت،آزادی و حقیقت طلبی از دستاوردهای انقلاب بوده است،گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری اشارات بسیار مهمی به مسیر پیش روی انقلاب دارند.

آیت الله دژکام افزود: سال ۱۴۰۰ آغاز قرن ۱۵ شمسی است و پس از طی دوران گذشته اکنون نوبت ساختن تمدنی جهانی است و مردم ایران باید خود را برای اقدامات بزرگی آماده کنند.

وی در ادامه بیان کرد: نظام سازی اسلامی از ابتدای گام دوم انقلاب در حال انجام است و در ادامه باید دولت سازی اسلامی نیز پایه گذاری شود.

وی با تاکید بر اینکه ساختارها باید برپایه اسلام باشد،افزود: شهر انسان محور شعار تمدن اروپایی و آمریکایی است ،انسان محوری در غرب با انسان محوری اسلامی متفاوت است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: انسان محوری غرب منهای خدامحوری است ،در مورد شهر انسان محور باید بحث و بررسی‌های زیادی شود بگونه‌ای که در رقابت بین ۲ تمدن باید فهمید که انسان محوری باید ملاک عمل باشد یا خدامحوری؟

وی اضافه کرد: درمورد ویژگی های شهر انسان محور باید بحث و بررسی شود به نحوی که درست درک شود که شهر برای چه ساخته می شود؟

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه فرعون هم شهری ساخت که در جهان متمایز بود،گفت: اما شهری باید ساخت که خدایی باشد و شهری که خدایی نباشد قطعا به نفع انسان هم نخواهد بود.

وی اظهار داشت: باید فیلسوفان اسلامی در رابطه با شهر اسلامی نظریه های خود را مطرح کنند و بعد بررسی های لازم انجام دهیم و در گام بعد، اقدام عملی شود.

برچسب ها: دژکام ، بایدن ، نماز جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار