روستای کاریان از توابع بخش جویم لارستان استان فارس به دلیل افزایش شمار مبتلایان و اعلام هشدار از سوی دانشکده علوم پزشکی و هماهنگی با ستاد مدیریت کرونا شهرستان و فرمانداری ویژه لارستان تا اطلاع بعدی قرنطینه کامل شد.
کد خبر: ۹۳۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 29 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: این روستا با توجه به افزایش شمار مبتلایان و هماهنگی با ستاد مدیریت کرونا شهرستان از جمعه دهم بهمن ماه جاری و تا اطلاع بعدی قرنطینه کامل شده است.

وحید یگانه زمان قرنطینه این روستا را حداقل دو هفته اعلام کرد و افزود: روستاهای اطراف این روستا نیز باید قرنطینه شوند.

یگانه یادآور شد: عصر امروز جمعه بهمراه برخی اعضای ستاد مدیریت کرونا و همچنین بخشداری جویم در روستای کاریان نشستی اضطرای خواهیم داشت و آخرین وضعیت و هشدارها را به مردم و مسئولان روستا و روستاهای همجوار نیز گوشزد خواهد شد.

وی ابراز داشت: از نظر دانشکده علوم پزشکی سه روستای همجوار کاریان شامل لاغران ، جلال آباد و احمد محمودی نیز باید قرنطینه کامل شوند .

محمد علی اسروش سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز تصریح کرد: ظرف سه روزگذشته شمار افراد مثبت و مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در روستای کاریان جویم ۴۰ نفر بوده است.

وی یادآور شد: همچنین روز پنجشنبه نهم بهمن از مجموع ۶۷ نفر شمار مبتلایان جدید شهرستان لار به این بیماری ۱۵ نفر از آنها مربوط به روستای کاریان جویم بود.

مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان نسبت به بروز موج چهارم کرونا در مناطق جنوب استان فارس و افزایش میزان مراجعه کنندگان افراد مشکوک کرونایی از جمله شهرهای براک، لطیفی، عمادشهر و فیشور و بخش جویم طی روزهای گذشته اعلام خطر و هشدار جدی داده بودند.

بخشدار جویم نیز با تایید این خبر گفت: روستای کاریان بنا به اعلام دانشکده علوم پزشکی تا اطلاع بعدی و از روز جمعه در قرنطینه کامل خواهد بود.

مهدی شفیعی یادور شد: این تصمیم نیز هم اینک به مردم روستا اعلام شده و هرگونه ورود و خروج به این روستا و انجام مراسمات و آیین های عباادی و سیاسی در این روستا نیز تعطیل شده است.

کاریان روستایی از توابع بخش جویم شهرستان لارستان در جنوب استان فارس و در مسیر راه لار – جهرم است که در ۱۱۵ کیلومتری شمال غربی لار و در ۸۲ کیلومتری جنوب شرقی جهرم واقع شده‌است.

بخش جویم با جمعیتی حدود ۲۵ هزار نفر و ۱۱ روستای دارای سکنه در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری لارستان واقع شده است.

شهرستان لارستان نیز با جمعیتی افزون بر ۲۳۰ هزار نفر دارای پنج بخش و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز مرکز استان فارس قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، لار ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار