نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز بخشی از سرریز جمعیت شیراز در نقاطی مانند شهرکهای حاشیه کمربندی یعنی در کتس بس، کوشک میدان و ده پیاله و شهرکها و محله های جنوب شرقی ساکن شده اند و از طرفی نقاطی مانند گویم که باید محل استقرار تاسیسات گردشگری باشد، به محلی برای اسکان جمعیت و ساخت و سازهای بی حساب و کتاب بدل شده است.
کد خبر: ۹۳۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 30 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: علیرضا پاکفطرت در بازدید از شهرک گویم، بر لزوم استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت اعضای شوراهای اسلامی و توان و تجربه یاوران شورای شهر را در رفع مشکلات شهرها، تاکید و اضافه کرد: شهرداری باید روستاهایی که تاثیرات اجتماعی و ترافیکی و جمعیتی دارند را شناسایی و امکانات لازم را به این مناطق برساند تا بر زندگی مردم تاثیرات مثبتی را شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان، پاک فطرت با بیان اینکه جاده شیراز به گویم را از مسیرهای پر تردد دانست و با بیان اینکه مقصد گردشگری عاملی مهم در این میزان از تردد است، گفت: براساس طرح تفصیلی جمعیت شیراز باید به سمت جنوب شهر حرکت می کرد نه به سمت غرب آن.

او خاطرنشان کرد: امروز بخشی از سرریز جمعیت شیراز در نقاطی مانند شهرکهای حاشیه کمربندی یعنی در کتس بس، کوشک میدان و ده پیاله و شهرکها و محله های جنوب شرقی ساکن شده اند و از طرفی نقاطی مانند گویم که باید محل استقرار تاسیسات گردشگری باشد، به محلی برای اسکان جمعیت و ساخت و سازهای بی حساب و کتاب بدل شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ایجاد محورهای مواصلاتی اتوبان جدید و کمربندی در حال احداث شیراز- اصفهان هم مشکلات ترافیکی گویم را تاحدود زیادی برطرف می‌کند. از سوی دیگر اگر زیرگذر گلستان تا بعد از گویم ادامه می یافت شاهد ترافیک سنگین خیابان اصلی این شهرک به ویژه در روزهای انتهایی هفته و تعطیلات نبودیم.

او با بیان اینکه اجرای تقاطع یا پل در مسیر اصلی شهر گویم هم جوابگوی مشکل ترافیک نیست، چنین اقدامی را به دلیل تاثیر بر اقتصاد و گردشگری و زیبایی منطقه امری غیر منطقی تلقی و خاطرنشان کرد که اجرای طرحهای عمرانی بزرگ برای شهرداری شهری نظیر شیراز به دلیل برخورداری از نیروی فنی متخصص و امکانات لجستیکی بالا، کار دشواری نیست. لذا می‌توان با یک زیرگذر ترافیک محدوده گویم را کاهش داد.

لزوم استفاده ازتوان یاوران شورای اسلامی روستاها وشهرک ها

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: شهرداری ها باید از توان فکری و اجرایی یاوران شوراها بهتر و بیشتر استفاده کنند، زیرا ارتباط بین دولت و مردم را همین شوراها و یاوران شوراها برقرار می‌کنند و مشکلات اجتماعی مردم را یاوران شورا حل می‌کنند و چه خوب است که امور رسیدگی به تخلفات شهری در جایی مثل گویم که شهرداری ندارد به شورا و یاوران شورا داده شود.

او گفت: دولت و شهرداری هم باید امکانات و اعتبارات لازم را برای کنترل تخلفات به یاوران شورای شهرک ها بدهد. زیرا یاوران شورا بازوان توانمند و همیاران خوبی در اجرای امور شهری اند. شهرداری باید با محلاتی مثل گویم رابطه حسنه برقرار کند. باید به گویم توجه لازم شود.

پاکفطرت با بیان اینکه حق گرفتنی است و یاوران شورا باید حق مردم را طلب کنند، لزوم برخورد قانونی با متخلف و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی را مورد تاکید قرار داد و رفع مشکلات مناطقی نظیر گویم را یک ضرورت دانست.

او با بیان اینکه پیگیر اجرای طرح تفضیلی شهرگویم هستم و تذکرات لازم را به عوامل تعلل یا اجرا نشدن این طرح خواهم داد، تاکید کرد که برخورد صحیح با متخلفانی که در مناطق شمالغرب شیراز نظیر گویم، اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند، احقاق حقوق مردم محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
جناب پاکفترت شما و برادر شما در گرانترین منطقه شیراز خانه دارید و زندگی میکنید امیدوارم منظور شما از احقاق حقوق مردم دادن پایان کار و پروانه مانند کل شهر شیراز به مردم باشد نه تخریب خانه و باغشهر آنها،.چه قلات چه گویم جزء شیراز هستند حق زندگی آبرومند دارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار