نشریه‌‌ی اسرائیلی با تاکید بر لزوم همکاری رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی علیه ایران،‌ پیشنهاد داد: «علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد استراتژی دولت جدید [آمریکا] ثابت و غیرقابل تغییر است، اما اسرائیل کشورهای سنی شاید بتوانند با استفاده از تلاش‌های مشترک و تاکید بر خطرات بالقوه‌ی دادن قدرت بیش از حد به ایران، در تغییر رویکرد دولت جدید در قبال تهران موفق شوند».  
کد خبر: ۹۳۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 31 January 2021

به گزارش تابناک فارس: روزنامه «یدیعوت آحارونوت» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی به قلم «مایکل میلشتاین» به تاثیر برنامه دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» برای بازگشت احتمالی به توافق هسته‌ای ایران پرداخته و نوشت این تمایل، کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را نگران و هراسان کرده است.

در ابتدای این یادداشت آمده است: «بزرگترین نگرانی این است که مذاکرات بین واشنگتن و تهران، فقط در خدمت تقویت اعتماد به نفس جمهوری اسلامی و گسترش نفوذ خود در خاورمیانه خواهد بود».

یدیعوت ضمن اشاره به نگرانی صهیونیست‌ها از احتمال اتخاذ رویکردهای حامی فلسطینی توسط دولت بایدن، نوشت: «همزمان، جهان عرب مخصوصا مصر و کشورهای حاشیه خلیج [فارس] نگران هستند که آمریکا خواستار ارتقای دموکراسی و حقوق بشر در کشورهای عربی شود، به نحوی که حکومت برخی از حاکمان کنونی را تضعیف کند».

نویسنده این مطلب تحلیل کرد: «به همین دلیل است که چندین کشور عربی اخیراََ هر کاری می‌توانند انجام می‌دهند تا شعله بحران‌های منطقه‌ای را که می‌تواند باعث گسستگی و دوری آنها از دولت بایدن شود، کم کنند. برای نمونه، سعودی‌ها تصمیم گرفتند که به بحران خودخواسته با قطر آنهم بدون دستاورد قابل توجهی، خاتمه دهند».

میلشتاین ادامه داد: «چند کشور دیگر نیز از هم اکنون تلاش‌ها برای ایجاد یا تقویت لابی‌های خود در واشنگتن را آغاز کرده‌اند و تلاش می‌کنند تصویر سیاسی و عمومی خود در آمریکا را، مخصوصا در بین دموکرات‌ها، بهبود بخشند. تمام این‌ها با هدف نزدیک شدن به دولت بایدن است که با استراتژی مبتنی بر دیدگاه‌ها و عقاید ریزبینانیه و دقیق به کاخ سفید وارد شد».

این روزنامه با تاکید بر لزوم همکاری رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی علیه ایران،‌ پیشنهاد داد: «علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد استراتژی دولت جدید [آمریکا] ثابت و غیرقابل تغییر است، اما اسرائیل کشورهای سنی شاید بتوانند با استفاده از تلاش‌های مشترک و تاکید بر خطرات بالقوه‌ی دادن قدرت بیش از حد به ایران، در تغییر رویکرد دولت جدید در قبال تهران موفق شوند».

یدیعوت آحارونوت توضیح داد: «این [رویکرد] قطعا استراتژی بهتری در مقایسه با انتقادات تند از کاخ سفید یا ارسال موج‌های تمام نشدنی از نگرانی و اضطراب است».

پیش از این، «عاموس یادلین» فرمانده پیشین رکن اطلاعاتی ارتش اسرائیل، با تاکید بر لزوم ارتباط تل‌آویو با واشنگتن درخصوص نحوه مقابله با ایران، به آمریکا پیشنهاد کرد توافق موقتی با ایران جهت حفظ تحریم‌ها و سپس اصلاح بندهای برجام حاصل کند. 

پیش از این، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دولت جدید آمریکا در اولین نشست خبری خود، با تاکید بر لزوم بازگشت ایران به پایبندی به تعهدات برجامی، گفت از بازگشت به توافق هسته‌ای به عنوان بستری برای مذاکرات و توافق گسترده‌تر استفاده می‌کنند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار