این زالوهای های اقتصادی برای ضمانت نزولی که می دهند املاک افراد نگون بخت را با قراردادهای در ظاهر سوری به ضمانت گرفته و یک ساعت بعد از اتمام مهلت عودت پول با استفاده از وکلای زبردستی که تنها پول را می شناسند املاک افراد را در قبال مبلغی بسیار کمتر از ارزش واقعی ملک به تصرف خود در می آورند.
کد خبر: ۹۳۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 01 February 2021

تابناک ایلام :: این روزها ابر و باد و مه و ... دست به دست هم داده اند تا عده ای از خدا بی خبر با علم به اینکه آخرتشان تباه می شود این دنیا را به واسطه ی خوردن مال مردم برای خود بهشت نمایند.

مشکلات اقتصادی ناشی از بحران کرونا،تحریم های ظالمانه و سوء مدیریت ها در اقتصاد کشور بسیاری از مردم را ورشکست کرده است و در این بین بازار مال مردم خوردن نزول بگیر ها و دلال ها را داغتر و پر رونق تر شده است.

روش کار نزول خواران به این شکل است که صاحبان بنگاه های تولیدی و خدماتی و شرکت ها و از همه مهم تر کشاورزانی که با مشکلات اقتصادی مواجه شده اند را شناسایی کرده و واسطه های خود را برای معامله به سراغ آنها می فرستند.

نزول خواران که از ابتدا سوژه های خود را شناسایی کرده و اطلاعات کاملی از درماندگی اقتصادی آنها دارند از درماندگی و بدهکار بودن و مشکلات اقتصادی تولیدکنندگان و کشاورزان و ... سو استفاده کرده و مبالغی را در ازای سودهای بسیار نامتعارف به آنها داده و دار و ندار تولید کننده و کارآفرین و یا کشاورز نگون بخت را به عنوان ضمانت نزد خود نگه می دارند.

این زالوهای های اقتصادی برای ضمانت نزولی که می دهند املاک افراد نگون بخت را با قراردادهای در ظاهر سوری به ضمانت گرفته و یک ساعت بعد از اتمام مهلت عودت پول با استفاده از وکلای زبردستی که تنها پول را می شناسند املاک افراد را در قبال مبلغی بسیار کمتر از ارزش واقعی ملک به تصرف خود در می آورند.

متاسفانه این رفتار غیر قانونی که شرع مقدس به صراحت آن را حرام دانسته است در شهرستان ها و بخش ها و نقاط روستایی محروم استان بیش از دیگر نقاط در حال رشد مداوم است.

در شهرستان تازه تاسیس هلیلان که مردم آن در حال حاضر غیر از کشاورزی ممر دیگری ندارند عده ای که تعدادشان به اندازه انگشت های دو دست نمی رسد(نزول خواران اصلی و واسطه های آنها) از مشکلات عدیده کشاورزان بیشترین سوء استفاده را برده و بسیاری از املاک مردم را به صورت غیرقانونی تصاحب کرده اند.

هرچند قضات جوان و شجاع در دادگاه هلیلان عزم خود را برای برخورد با نزول خواران شناخته شده جزم کرده اند ، اما بدون حمایت قاطعانه نهادهای امنیتی و نظارتی مرکز، پروسه ی سختی را برای برچیدن نزول خواری در این منطقه پیش رو خواهند داشت.

نزول خوار ارشد و واسطه های آنها حتی به گندم مصرفی کشاورزان نیز رحم نمی کنند. آنها در فصل کاشت محصول گندم مورد نیاز مردم برای بذرپاشی را از مراکز توزیع بذر به صورت غیرقانونی خریداری کرده و در انبارهای خود نگهداری می کنند،با مراجعه کشاورزانی که برای زراعت امسال گندم و پول ندارند ،گندم را به چند برابر قیمت به آنها فروخته و برای عودت پول گندم در زمان برداشت سند زمین کشاورزی را به نام ضمانت نزد خود نگه داشته و قرارداد خرید زمین را منعقد می کنند.

همانطور که مطلع هستید خشکسالی هر سال کشاورزان زیادی را متضرر می کند.کشاورز بخت برگشته که در زمان برداشت محصول توان پرداخت بدهی که امروز چند برابر شده را نداشته و به ناچار باید زمین کشاورزی خود را به آقای نزول خوار و واسطه هایش تحویل دهد.

هر ساله در هلیلان و دیگر مناطق کشاورزی استان ایلام افراد زیادی به این روش تمام دارایی خود را از دست می دهند.نزول خواران در جایی مثل هلیلان کاملا شناخته شده بوده و اگر عزمی در یک نهاد امنیتی برای برخورد با آنها وجود داشته باشد با یک پرس و جوی ساده می توان آنها و واسطه هایشان را در یک نصف روز شناسایی و دستگیر کرد.این آفت تنها مختص هلیلان نبوده و چنین اخباری در مورد دیگر نقاط استان هم به دست ما رسیده است.

با توجه به اینکه استان ایلام و خصوصا نقاط دور افتاده استان، بهشت زمینی نزول خواران و واسطه های آنها شده از مقامات امنیتی و نظارتی و خصوصا افشار خسروی زاد، دادستان ایلام که از ابتدای ورود خود نشان داده با پدیده شوم نزول خواری به شدت برخورد خواهد کرد و اصولا تمام مصادیق تضییع حقوق مردم را رصد و رسیدگی می کند ، تقاضا داریم هلیلان را به عنوان پایلوت برخورد با نزول خواران انتخاب کرده و ضمن بیرون آوردن حق مردم از حلقوم این زالوهای اقتصادی،به نزول خواران در دیگر شهرستان ها نیز این پیام را انتقال دهند که توان گریختن از چنگال قانون را ندارند.

منابع محلی و موثق این رسانه آمادگی کامل دارند که با سند و مدرک نزول خواران و واسطه های آنها در منطقه ی هلیلان را به نهادهای امنیتی و نظارتی معرفی نمایند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار