استان فارس با کمبود و بحران ذخائر خونی مواجه است و اکنون به تمام گروه‌های خونی نیاز است.
کد خبر: ۹۳۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 01 February 2021

تابناک فارس به نقل زاب شگاه خبرنگاران: معین رستگار مدیر روابط عمومی پایگاه انتقال خون فارس با بیان این نکته که نیاز به خون و فرآورده‌های خون همیشگی است و مدت زمان نگهداری آن نیز محدود است از شهروندان خواست تا در این روزهای سرد، بیماران و نیامندان به خون را فراموش نکنند.

او افزود: ذخایر تمامی گروه‌های خونی به خصوصO- و +A در استان به شدت کاهش یافته است.

رستگار با اعلام اینکه در استان فارس روزانه به ۲ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی نیازمندیم، ادامه داد: ۷۰ درصد نیازمندان به خون را کودکانی برشمرد که دچار بیماری تالاسمی و سرطان خون هستند.

به گفته مدیر روابط عمومی پایگاه انتقال خون فارس نگرانی از انتقال بیماری دلیل کاهش حضور مردم است؛ اما از مردم دعوت می‌کنیم که به مراکز خون‌گیری مراجعه کنند؛ چراکه به محض ورود، شاهد رعایت شیوه نامه های بهداشتی خواهند بود و میزان رعایت این دستورالعمل‌ها به آنان اطمینان می‌بخشد که خطری تهدیدشان نمی‌کند.

رستگار اظهار کرد: تب‌سنجی از بدو ورود، قراردادن پارتیشن شیشه‌ای بین پرسنل و اهداکننده، فاصله زیاد بین صندلی‌ها و تخت‌های خونگیری و ضدعفونی مداوم محیط ، سلامت شهروندان را تضمین می‌کند و باعث رفع نگرانی‌های آنان می‌شود.

او همچنین درباره فعالیت واحدهای سیار گفت: با رعایت تمام پروتکل‌ها در خدمت ادارات و مجموعه‌هایی هستیم که قصد اهدای خون دارند و از این اقدام استقبال می‌کنیم.

رستگار تصریح کرد: در شهر شیراز پایگاه‌های قصردشت و نمازی از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰ شب آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

او بیان کرد: در هفت شهرستان مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، داراب، لارستان و آباده نیز مراکز ثابت همه‌روزه حتی روزهای تعطیل از ۸ تا ۱۳ برای پذیرش اهداکنندگان آماده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار