مدیرفرهنگی دانشگاه قم، طی گفت‌وگویی، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر، به تشریح فعالیت‌های مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم به مناسبت این ایام پرداخت.
کد خبر: ۹۳۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 01 February 2021

به گزارش تابناک قم، دکتر محمدحسن محمودیان ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر به تشریح فعالیت‌های مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم به مناسبت این ایام پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های مفید و متنوع فرهنگی به‌منظور گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی این اداره برای ایام‌الله دهه فجر در نظر گرفته‌شده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطرات ایام‌الله دهه مبارک فجر و فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به آذین‌بندی و فضاسازی محیطی کرده است.

به گفته محمودیان دانشکده‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی قم، به‌وسیله نصب پوستر پیروزی انقلاب اسلامی و تصاویر امام خمینی(ره) و بنر، ریسه‌های پارچه‌ای و پرچم ایران به استقبال از این ایام رفته است.

وی نام‌گذاری هر روز به نام یک شهید را از دیگر اقدامات مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم برشمرد و تصریح کرد: به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت هر روز از ایام‌الله دهه فجر مزین به نام یک شهید شده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم از برگزاری جشن سالروز ولادت حضرت صدیقه طاهره و بزرگداشت ایام‌الله دهه مبارکه فجر در مسجد دانشگاه خبر داد و گفت: این مراسم روز چهارشنبه این هفته ۱۵ بهمن‌ماه با حضور  دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی و پرسنل در محل مسجد دانشگاه برگزار می‌شود که همراه با مولودی‌خوانی، سخنرانی و پخش شیرینی خواهد بود.

محمودیان برگزاری برنامه لایو اینستاگرام در خانه تاریخی امام خمینی(ره) را از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر برشمرد و تأکید کرد: این برنامه با هدف معرفی محل زندگی امام راحل دوشنبه هفته آینده ۲۰ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: در راستای تکریم مقام شامخ شهدا، برنامه غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قم دوشنبه هر هفته بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود که این برنامه به‌صورت ویژه در روز سیزده و بیست بهمن‌ماه به یاد یکی از شهدا برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین از برگزاری ویژه‌برنامه " ایستگاه پایش سلامت" توسط کانون هلال‌احمر خبر داد و گفت: برنامه ایستگاه پایش سلامت طبق روال هرساله توسط این کانون انجام می‌شود که سنجش فشارخون، قند و مشاوره مامایی ازجمله کارهایی است که در این برنامه انجام می‌شود.

به گفته محمودیان مقرر گردیده گروه جهادی "سفیران سلامت" در روزهای ۲۳ و ۲۴ یک اردو در حاشیه شهر داشته باشند که برنامه‌های فرهنگی، پزشکی، غربالگری و دندانپزشکی را در دستور کاردارند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر گردیده به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، کانون خیریه  با هدف آشنایی دانشجویان با  امور خیریه جمعی از دانشجویان را به یکی از مراکز اعصاب و روان ببرند، قبل از انجام این کار یک دندان‌پزشک و یک پزشک عمومی باید وضعیت این مرکز را بررسی و با پیگیری نیازهای مرکز، اقدام به ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی کنند.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: همچنین هدایایی از طرف معاونت فرهنگی دانشجویی و کانون خیریه برای این دانشجویان آماده‌شده و در اختیار آنان قرار می‌گیرد؛ همچنین پک‌های بهداشتی از سوی معاونت بهداشتی در اختیار این مرکز قرار خواهد گرفت.

محمودیان در ادامه از نقد و بررسی کتاب "صعود چهل‌ساله" توسط کانون مطالعات دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد و گفت: این کتاب برای مطالعه، در اختیار ۳۰ نفر از دانشجویان قرارگرفته و با حضور دانشجویان و حاج‌آقا مزروعی و حجت‌الاسلام حاجی کاظم نقد و بررسی خواهد شد.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان به اجرای برنامه " رویداد" توسط انجمن اسلامی اعتدال اشاره و تصریح کرد: در این برنامه مقررشده توضیحاتی از زندگی ۷ نفر از شخصیت‌های انقلاب در فضای مجازی قرار داده شود و دانشجویان به آن‌ها رأی دهند؛ در پایان به سه نفر از برگزیدگان هدایای تقدیم خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار