رئیس دانشکده پزشکی و خدمات درمانی لارستان با بیان اینکه معمولا با یک فاصله دو تا سه هفته‌ای این افزایش ابتلا می‌تواند در قالب افزایش تعداد بستری و نهایتا فوتی‌ها بروز پیدا کند، تصریح کرد: به شدت نگران ورود موج چهارم کرونا هستیم.
کد خبر: ۹۳۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ 01 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:بهزاد رضایی با اشاره به وضعیت شیوع کرونایی در شهرستان لارستان، خاطرنشان کرد: اگرچه وضعیت کلی شهرستان اکنون مطلوب بوده و در رنگ بندی آبی قرار دارد اما نمودار تعداد مراجعات سرپایی به چهار بیمارستان حوزه تابعه دانشکده علوم پزشکی لارستان افزایشی است.

او با بیان اینکه معمولا با یک فاصله دو تا سه هفته‌ای این افزایش ابتلا می‌تواند در قالب افزایش تعداد بستری و نهایتا فوتی‌ها بروز پیدا کند، تصریح کرد: به شدت نگران ورود موج چهارم کرونا هستیم.

رئیس دانشکده پزشکی و خدمات درمانی لارستان خاطرنشان کرد: به دنبال بهبود وضعیت کلی کشور از یک طرف و از طرفی دیگر سهل انگاری و عادی انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد افزایش آمار مراجعات سرپایی هستیم.

رضایی با بیان اینکه مراقبت‌های کرونایی برای برخی افراد فرسایشی شده و بسیاری از مردم خسته شده‌اند، گفت: افزایش آمار سفرها به شمال کشور و جزایر جنوب طی تعطیلات هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که عملا پایبندی به مراقبت‌ها و جدی گرفتن بحث کرونا در ذهن مردم عادی و کم رنگ شده است.

او همچنین با بیان اینکه با توجه به روند فعلی شهرستان مجبوریم توجه ویژه تری انجام دهیم تا بتوانیم وضعیت فعلی را حفظ کنیم، به برخی مزایای این شهرستان اشاره و یادآور شد: جغرافیای لارستان از بعضی از استان‌های کشور هم بزرگتر است و پراکندگی جمعیتی بسیار بالایی دارد از طرفی بسیاری از افراد ساکن این شهرستان در کشورهای حوزه خلیج فارس تردد دارند.

رئیس دانشکده پزشکی و خدمات درمانی لارستان ادامه داد: همچنین وجود فرودگاه بین ‌المللی و قرارگیری لار در محور شمال به جنوب کشور موجب شد افزایش ترددها از گذشته تاکنون شده و اگرچه اینها ظرفیت محسوب می‌شوند اما در شرایط فعلی آسیب پذیری‌هایی هم برای ما به دنبال دارد.

رضایی گفت: اکنون در دانشکده علوم پزشکی لارستان مشابه طرحی که در کل کشور در حال اجراست در بخش‌ها، روستاها و دهستان‌ها در حال اعمال است و هر روستای تحت پوشش مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی که آمار ابتلای مثبت آنها افزایشی داشته باشد، تحت عنوان طرح حاج قاسم سلیمانی رهگیری و مراقبت می‌شوند.

او اضافه کرد: متاسفانه یک مراسم عروسی و یک مراسم ختم و عزاداری به راحتی می‌تواند جمعیت روستایی ٧٠٠ یا هزار نفره را دچار چالش جدی کند.

رئیس دانشکده پزشکی و خدمات درمانی لارستان اعلام کرد که اکنون روستای کاریان این شهرستان با همکاری ائمه جماعات، سپاه و بسیج و دهیاری‌ها به شکل کامل قرنطینه شده و اهالی به مدت ۱۴ روز اجازه خروج را ندارند و افراد غیربومی هم امکان ورود به این روستا را ندارند.

برچسب ها: کرونا ، لار ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار