ارجمند از افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا درشهرستان های جهرم و خفر به ۱۲ هزار و ۳۶۹ نفر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 02 February 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سید مجید ارجمند»  گفت: اگرچه بیماری کرونا در هفته های اخیر در شهرستان جهرم و خفر روند کاهشی به خود گرفته اما همچنان روزانه به تعداد بیماران افزوده می شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به شناسایی بیماران جدید در روز گذشته، افزود: روز دوشنبه ۱۳ بهمن ماه شاهد بستری شدن هفت بیمار جدید ابتلا به کرونا در بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم بودیم که این امر زنگ خطری برای افزایش دوباره بیماران و در پی آن موج جدید بیماری است.

 

وی با اشاره به مجموع بیماران کرونایی از ابتدای شیوع بیماری تا روز گذشته در جهرم، عنوان کرد: آنچه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در جهرم و خفر رخ داده است، ابتلای ۱۲ هزار و ۳۶۹ شهروند به این بیماری بوده است.

 

ارجمند به تعداد نمونه های انجام شده از بیماران مشکوک به کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون در شهرستان های جهرم و خفر تعداد ۲۷ هزار و ۹۲۷ نمونه از بیماران گرفته شده و روند نمونه گیری ها هر روز ادامه دارد.

 

وی همچنین به بهبود یافتگان کرونایی نیز اشاره ای داشت و عنوان کرد: تا کنون از ۱۲ هزار و ۳۶۹ بیمارکرونایی در این ۲ شهرستان، تعداد ۱۲ هزار و ۲۳۹ نفر به بهبودی کامل رسیده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به بیمارانی که در حال حاضر در قرنطینه خانگی هستند، گفت: تعداد بیماران موجود در قرنطینه ۱۳۰ نفر بوده که در حال سپری کردن طول درمان خود هستند.

 

وی به وضعیت بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد كل بیماران بستری در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه ۱۴ نفر هستند.

 

ارجمند ادامه داد: از این تعداد بیمار، ۱۳ نفر در بخش های عمومی و یک بیمار نیز در بخش آی سی یو بستری بوده و تحت نظر پزشکان و کادر درمان قرار گرفته اند.

 

وی به ترخیص یک بیمار کرونایی از بیمارستان اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین روز گذشته تعداد هفت بیمار جدید به شمار بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه افزوده شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به شمار جان باختگان کرونایی در شهرستان های جهرم و خفر اشاره کرد که تعداد آنها ۱۸۰ نفر بوده و ۵۳ نفر آنها از اهالی شهرستان خفر هستند.

 

ارجمند با تاکید بر اینکه مردم باید در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی حتما به پزشک مراجعه کنند، گفت: مراجعه دیرهنگام یکی از عوامل مهم مرگ و میر بر اثر کرونا است.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار