۸ پرونده احتکار به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال در شیراز تشکیل و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
کد خبر: ۹۳۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 02 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به تخلفات احتکار در ابتدای بهمن ماه گفت: ۸ پرونده احتکار در شیراز تشکیل و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
حمید رضا ایزدی با بیان این که ارزش ریالی این ۸ پرونده بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال است، ادامه داد:۳ فقره از این پرونده‌ها به احتکار دستگاه خودرو و ۵ فقره به احتکار مواد غذایی و محصولات بهداشتی مربوط می‌شود.
وی افزود:در بازرسی‌های انجام شده از پارکینگ‌های سطح شهر در سه پارکینگ ۸۸ دستگاه خودرو احتکار شده بود که ارزش ریالی آن ۲۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال است.
رئیس سازمان صمت فارس ادامه داد: در بازرسی‌های انجام شده از انبار‌های مواد غذایی و محصولات بهداشتی ۵ انبار اقدام به احتکار کالا کرده بودند که ارزش ریالی آن به میزان ۸ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال است.
وی افزود: متخلفان به احتکار انواع روغن خوراکی، قند، شکر، رب گوجه فرنگی، برنج، انواع حبوبات، شامپو، پوشک بچه، پودر شوینده اقدام می‌کردند.
ایزدیبا تاکید بر برخورد شدید قانونی با صاحبان کالا‌ها و انبار‌ها در صورت عدم ثبت اطلاعات ورود و خروج کالا‌ها در سامانه جامع انبار‌ها اظهار داشت:صاحب یکی از انبار‌های یاد شده اطلاعات ورود و خروج کالا‌های خود را در سامانه جامع انبار‌ها به ثبت نرسانده بود که برابر قانون تخلف تلقی شده و با متخلف برخورد قانونی می‌شود.
رئیس سازمان صمت فارس یادآور شد: با توجه به این که رصد و پایش کالا‌ها در سطح کشور از طریق سامانه جامع انبار‌ها صورت می‌گیرد، ثبت موجودی و ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبار‌ها ملاک است و چنانچه صاحبان کالا و مراکز نگهداری نسبت به ثبت نام در این سامانه و ثبت حواله خودداری کنند کالای آن‌ها به عنوان کالای احتکار ضبط و ثبت شده و مشمول جریمه می‌شود.
ایزدی تاکید کرد: مدیران و صاحبان مراکز نگهداری کالا هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام در سامانه جامع انبار‌ها اقدام کنند.
وی با ابراز تاسف از این که برخی‌ها به احتکار کالا در منازل مسکونی می‌پردازند، گفت:از مردم می‌خواهیم با مشاهده تخلیه بار به صورت عمده در منازل مسکونی، آن را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت فارس یا ۳۲۳۴۰۰۰۰ ستاد خبری اتاق اصناف شیراز و یا ۱۳۵ ستاد خبری تعزیرات حکومتی فارس اطلاع رسانی کنند تا سریعا جهت رسیدگی به این تخلفات اقدام شود.

برچسب ها: پرونده ، احتکار ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار