مدیرعامل شرکت گاز استان : با توجه به افزایش سرما در سطح استان فارس میزان مصرف مصارف خانگی ۱۳ درصد افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۹۳۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 02 February 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: غلامعباس حسینی ظهر سه شنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اینکه معیار و خط قرمز تأمین گاز برای این شرکت، تأمین گاز برای مشتریان خانگی بوده و با توجه به افزایش دمای هوا در استان لذا مجبور به اعمال محدودیت برای مصارف صنعتی و کارخانه‌های موجود در استان شدیم.

وی اضافه کرد: مصارف صنعتی در استان فارس مربوط به شرکت‌های مختلف صنعتی است که از جمله آنها می‌توان به نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و صنایع سیمان موجود در استان اشاره کرد.

او گفت: شرکت‌های صنعتی مکلف هستند نسبت به استفاده از سوخت جایگزین اقدام کنند و بر همین اساس این شرکت‌ها بایستی تدارک لازم را برای استفاده از سوخت دوم فراهم کنند لازم به ذکر است که محدودیتی در مصرف گاز توسط نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به علت ویژه بودن فعالیت آنها اعمال نشد اما در مصرف گاز صنایع سیمان محدودیت‌هایی داشتیم.

حسینی افزود: محدودیت‌های که برای صنایع سیمان استان در نظر گرفته شده و آن نیز کاهش ۴٠ درصدی ارائه گاز به آنان بوده را طی دو هفته آینده برطرف خواهد کرد.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش سرما در سطح استان فارس میزان مصرف مصارف خانگی ۱۳ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان همچنین اضافه کرد: با توجه به اینکه ۱۱۰ شهر در استان فارس وجود دارد تاکنون ۱۰۲ شهر استان به گاز طبیعی وصل شده‌اند که این آمار میانگین ۹۸ و ۹ دهم درصد دسترسی به گاز طبیعی را نشان می‌دهد.

او تاکید کرد: بالغ بر ٩ هزار شرکت صنعتی در استان وجود دارد که از مجموع مصارف صنعتی گاز در استان، ۶۱۵ صنعت وجود دارند که دسترسی به گاز ندارند و علت آن نیز دو عامل عدم تقاضا برای گاز یا استفاده از سوخته دیگر بیان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار