معاون استاندار فارس اظهار داشت: میزان خسارات وارده در باغات و مزارع دو بخش فورگ و فسارود، ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
کد خبر: ۹۳۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 02 February 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: اصغر فرودی  اظهار داشت: سرمازدگی اخیر موجب شد ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی باغات بخش فورگ و فسارود دچار آسیب شوند که در این راستا، ۳ هزار و ۵۰۰ کشاورز خسارت‌زده شده‌اند

وی بیان کرد: این موضوع به استانداری منتقل شد و پس از تشکیل ستاد بحران، مسئولان جهاد کشاورزی از وزراتخانه و مرکز استان به داراب سفر کرده و از نزدیک، میزان خسارات را برآورد کردند.

معاون استاندار فارس اظهار داشت: میزان خسارات وارده در باغات و مزارع دو بخش فورگ و فسارود، ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرودی ادامه داد: ۱۵۰۰ هکتار از اراضی خسارت‌دیده، بیمه محصول و بیمه تنه درخت هستند و ۱۵۰۰ هکتار دیگر فقط بیمه محصول می‌باشند و مابقی بیمه نیستند.

وی خاطرنشان کرد: این معضل از طریق استانداری به هیات دولت انتقال یافت و مقرر شد به منظور حمایت از کشاورزان خسارت‌دیده، مبلغی به عنوان بلاعوض و یا تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

فرماندار ویژه داراب بیان کرد: پیشنهاد ما این بود که به ازای هر هکتار زمین خسارت‌دیده، ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان ارائه شود که این پیشنهاد در دست بررسی قرار دارد.

برچسب ها: سرما زدگی ، خسارت ، داراب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار