موزه آرمیتاژ روسیه به نمایش حدود ۲۰ اثر تقلبی در نمایشگاهی که از تخم‌مرغ‌های سلطنتی فابرژه برپا کرده است، متهم شد.
کد خبر: ۹۳۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 02 February 2021

رسوایی نمایش آثار تقلبی در موزه آرمیتاژ روسیه

به گزارش تابناک سمنان از روزنامه گاردین، یک کارشناس و دلال زبده هنری به نام آندره روژنیکف در نامه‌ای موزه آرمیتاژ روسیه را به نمایش دستکم ۲۰ اثر تقلبی در نمایشگاه تخم‌مرغ‌های فابرژه متهم کرد و خواستار تعطیلی فوری این نمایشگاه شد.

نمایشگاه تخم‌مرغ‌های فابرژه موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ شامل آیتم‌هایی است که از کلکسیون شخصی یک مجموعه‌دار میلیاردر وام گرفته‌ شده‌اند و تا ۱۴ مارس (۲۴ اسفند ۹۹) ادامه دارد.

روژنیکف در این نامه میخائیل پیوتروفسکی مدیر موزه آرمیتاژ را به دلیل میزبانی از چنین نمایشگاهی به از بین بردن اقتدار موزه متهم کرده است. وی در گفت‌وگو با گاردین گفت: می‌خواهم این رسوایی همین حالا به پایان برسد. می‌خواهم این نمایشگاه تعطیل و فراموش شود، همین. نمی‌توانند موزه آرمیتاژ را هدف چنین ننگی قرار دهند.

یکی از آیتم‌های نمایشگاه فابرژه موزه آرمیتاژ که درباره اصل بودن آن تردید وجود دارد، تخم‌مرغ سالگرد ازدواج (Wedding Anniversary Egg) است که گفته می‌شود نیکولای دوم روسیه در سال ۱۹۰۴ به مناسبت دهمین سالگرد ازدواجش با شاهدخت الکساندرا به وی اهدا کرده بود.

سال گذشته یک محقق به نام دیان هوف مدعی شد برخی پرتره‌های موجود روی این تخم‌مرغ براساس عکس‌های رنگی که پس از سال ۱۹۰۴ گرفته شده بودند، کشیده شده است.

هوف همچنین متذکر شد پرتره‌ای که از نیکلای دوم روی این تخم‌مرغ هک شده نیز از روی یک عکس قدیمی متعلق به سال ۱۸۹۴ میلادی کشیده شده که در آن تزار روسیه به جای ۵ مدالی که از سال ۱۸۹۶ روی یونیفرمش داشت، تنها چهار مدال دارد.

با این حال موزه آرمیتاژ ادعای تقلبی بودن تخم‌مرغ‌های به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه خود را رد کرده و مجموعه‌دار صاحب آثار نیز اسنادی را در تایید اصل بودن تخم‌مرغ‌ها ارائه داده است.

تخم‌مرغ‌های فابرژه نامی است که به تخم‌مرغ‌های زینتی که از سال ۱۸۸۵ تا ۱۹۱۷ توسط پیتر کارل فابرژه و شرکتش ساخته شد، داده می‌شود. مشهورترین این تخم‌مرغ‌ها آنهایی هستند که برای الکساندر سوم و نیکولای دوم، تزارهای روسیه، ساخته و به نام تخم‌مرغ‌های فابرژه سلطنتی به عنوان هدیه عید پاک به همسران یا مادران آنها اهدا می‌شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار