مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به روند نزولی مراجعه به مراکز انتقال خون استان از ابتدای زمستان گفت: با توجه به اینکه احتمال خیز چهارم کرونا در راه است، نیاز به ذخیره پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا وجود دارد.
کد خبر: ۹۳۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 04 February 2021

 

 

به گزارش تابناک سمنان وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: مراجعه مردم استان سمنان به مراکز انتقال خون از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آذر ۱.۷ درصد رشد داشت، اما با آغاز زمستان، طبق آنچه قابل پیش‌بینی بود، مراجعات شهروندان کاهش یافت.

او تاکید کرد: هر سال از اواخر بهمن ماه تا پایان سال به دلیل افزایش حجم جراحی‌ها نیاز به خون افزایش می‌یابد و از طرفی مراجعات به مراکز انتقال خون به دلیل سرگرمی مردم به مراسم عید نوروز و مسافرت، کم می‌شود.

وحید بغدادی افزود: در زمستان امسال شیوع ویروس کرونا کاهش مراجعه به مرکز انتقال خون را تشدید کرد و اگر این روند کاهشی ادامه یابد، با کمبود ذخیره خون مواجه می‌شویم.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اینکه مشارکت بانوان در اهدای خون در کل کشور پایین است گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از خون مصرفی را بانوان دریافت می‌کنند درحالی که مراجعه بانوان به مراکز انتقال خون در کشور ۵ درصد و در استان سمنان ۶.۸ درصد است.

او بیان کرد: تاکنون ۷۹۸ نفر به منظور اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان سمنان مراجعه کردند که ۷۶۸ نفر موفق به اهدای پلاسما به روش پلاسما فرزیس شدند و ۴۰۰ واحد پلاسما نیز به روش بازیافتی دریافت شد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان ابراز داشت: با توجه به اینکه احتمال خیز چهارم کرونا در راه است، نیاز به ذخیره پلاسما وجود دارد، لازم است بهبودیافتگان از کرونا که یک ماه از بهبودی آنان می‌گذرد جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار