امام جمعه فیروزآباد ادامه داد: این مشکلات به گونه‌ای بوده که عشایر خوراک دام خود را نمی‌توانند فراهم کنند و مجبور شده دام خود را به قیمت خیلی نازل با دخالت و خیانت دلالان دام در بازار به فروش برسانند.
کد خبر: ۹۳۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 06 February 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده  در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان که با حضور معاونت بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس برگزار شد، با اشاره به مشکلات دام عشایر اظهار داشت: با توجه به این که باران رحمت الهی به موقع نازل نشده است، عشایر با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

وی افزود: سرمای شدید حاکم در منطقه و سرمازدگی پوشش گیاهی مرتعی و افزایش مصرف علوفه دستی، اختلاف قیمت جو در بازار آزاد و خشکسالی کم‌سابقه و وقفه بارشی نسبتا طولانی مدت در جنوب فارس از عوامل کمیاب شدن علوفه از مشکلات دامداران و عشایر است.

امام جمعه فیروزآباد ادامه داد: این مشکلات به گونه‌ای بوده که عشایر خوراک دام خود را نمی‌توانند فراهم کنند و مجبور شده دام خود را به قیمت خیلی نازل با دخالت و خیانت دلالان دام در بازار به فروش برسانند.

وی در ادامه خواستار مرتفع شدن این معضل، توسط مسئولان جهادکشاورزی و بررسی و حل مشکلات عشایر و دامداران شد.

هاشمی‌زاده همچنین در بخش دیگری با اشاره به جاده فیروزآباد- شیراز و فیروزآباد- عسلویه که بسیار ناهموار بوده اظهار داشت: ناهمواری این جاده‌ها به گونه‌ای است که موجب نارضایتی مسافران و رانندگان شده و از وزارت راه و مدیرکل راه استان فارس بررسی و ترمیم این جاده ها را خواهانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در اوج قدرت و نفوذ آمریکا و شوروی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی از زمانی اتفاق افتاد که جهان زیر سیطره دو قدرت بزرگ به نام آمریکا و شوروی سابق در شرق و غرب عالم حاکم بود.

او افزود: آمریکا بازوی نظامی ناتو و کشورهای زیرمجموعه خود حکومت می‌کرد و شوروی با قدرت نظامی ورشو در بسیاری از کشورها حکومت و سلطه داشت.

امام جمعه فیروزآباد ادامه داد: در این میان شاه که نقاط ضعف بسیار مردمی داشت به پیمان نظامی ناتو پیوسته بود.

هاشمی‌زاده اضافه کرد: شاه از نظر اقتصادی وضعیت خوبی داشت اما با ضعف مدیریت نمی‌توانست درست از موقعیت اقتصادی خود استفاده کند.

وی بیان داشت: از نظر سیاسی چه داخلی و چه خارجی به شدت کنترل کرده و مسلط بود و به لحاظ نظامی به قدری بود که او را ژاندارم منطقه می‌نامیدند.

هاشمی زاده گفت: البته قدرت نظامی شاه که در راس آن ژنرال‌های خودفروخته قرار داشتند و ده‌ها هزار مستشار آمریکایی آن را هدایت می‌کردند کار آسانی نبود اما او با سلاحی به جنگ شاه و آمریکا رفت که در نوع خود، نه در آمریکا و نه در اروپا و نه هیچ جای دیگر یافت می شد.

وی خاطرنشان کرد: سلاحی که امام به کار گرفت ایمان، مردم و وحدت یکبارچه همه اقشار بود که این سه نوع سلاح نه در آمریکا یافت می‌شد و نه در اختیار شاه بود.

امام جمعه فیروزآباد افزود: امام توانست با این سه سلاح بی‌نظیر قدرت نظامی شاه را تسلیم ، قدرت سیاسی او را شکست و قدرت اقتصادی را متزلزل کند.

هاشمی زاده ادامه داد: بستن شیر نفت و گاز به روی دشمنان این ملت مانند آمریکا، اروپا و اسرائیل غاصب که یک قطره نفت و گاز به سمت این کشورها جریان نداشته باشد از اقدامات بزرگ این انقلاب و امام خمینی(ره) بود.

وی در پایان تصریح کرد: امام خمینی (ره) این گونه و با کمک و حمایت مردم، انسجام، اخوت و همدلی توانست روز ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ دشمن را شکست دهد و نعمت استقلال آزادی جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.

مطالب فضای مجازی برای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خط مشی تعیین نمی‌کند

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب نیز پس از خطبه های نماز جمعه شهرستان فیروزآباد در بین صلاتین با اشاره به دهه مبارک فجر اظهار داشت: دهه مبارک فجر یادآور رشادت ها و تلاش‌هایی است که از سال ۱۳۴۲ آغاز شد.

معاونت بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: محوری‌ترین قدرتی که در این انقلاب باید به آن اشاره کنیم قدرت اجتماعی است که از بزرگترین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی که از آن بهره می‌بریم.

وی ادامه داد: سه رکن مهم برای قدرت اجتماعی نخست مردم می‌باشد که از ابتدای جریان نظام و انقلاب همراه بوده، هستند و خواهند بود که حضور پرشکوه شما در این نماز جمعه یاد آور خیلی مباحث و صحنه‌های مهم انقلاب است.

رضوانی نسب اضافه کرد: دوم تفکری است که بر نظام حاکم بوده یعنی اینکه محور جریان تفکر این مردم بر محور دین و مباحث معصومین که در راس آن نظام و انقلاب ادامه دهنده و نظام نبوی است ادامه دارد.

وی بیان داشت: رکن سوم جریان رهبری و ولایت است که شاید انقلاب‌های بزرگی در کشور دیگر رخ داد اما جریان ولایتی که به نام ولایت فقیه از آن نام می‌بریم در کشورهای دیگر جز یک شورش چیز دیگری حاصل نشد.

معاونت بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ابراز داشت: رهبری بنیانگذار فکری، فرمانده کل عملیات انقلاب بوده و هست و معمار سازنده انقلاب می‌باشد .

رضوانی نسب گفت: امروز اگر اشکالاتی در رویه اقتصادی وجود دارد، توجه به رهنمودهای رهبری می‌تواند اقتصاد مقاومتی را به نتیجه رساند.

وی خاطرنشان کرد: اما آنچه نگاه به آینده است نگاه به یک مسیر بسیار روشن است که برخی از دشمنان نسبت به برخی از افراد در داخل نظام به خارج از آن فضای ضد انقلاب و مباحث ناامیدانه مطرح می‌کنند خطا و اشتباه می باشند.

معاونت بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت : شورای سیاستگذاری سیاست های مختلفی را برای خود در نظر گرفته که اعضای شورا همان ۹ نفر هستند و توسط رهبری تعیین شده است و در مسیر حرکت شورا مسائل و موضوعات مختلفی را در دست بررسی و مصوب کرده و انجام می دهند.

رضوانی نسب در پایان تصریح کرد: در فضای مجازی مسائل و مطالبی منتشر شده، اما آنچه در شورای سیاست گذاری مصوب بوده و تحت امر مقام معظم رهبری و طبق آن عمل کرده و می‌کند.

وی گفت: مطالب و فضاسازی هایی که در برخی از رسانه ها و شبکه های مجازی منتشر شده و می‌شود برای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خط مشی تعیین نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار