نماینده مرودشت اظهار داشت: تکاوران نیروی دریایی آمریکا را دستگیر می کنیم، از ترس خود را کثیف می کنند، فیلم آنها را می گیریم و به جهان مخابره می کنیم و آمریکا نمی تواند دم بزند. پیشرفته‌ترین تکنولوژی هوایی آمریکا را سالم به زمین می نشانیم و مهندسی معکوس می کنیم و هم با موشک وجبی اگر به خاک ما تعرض کند او را می‌زنیم و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. امروز ما اینجا ایستاده ایم در بعد نظامی.
کد خبر: ۹۳۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹ 05 February 2021

به گزارش تابناک فارس: جلال رشیدی کوچی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز در شیراز اظهار داشت: در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بعد از ۱۵ سال مبارزه و خون دل خوردن امام خمینی (ره) انقلابی را با کمک مردم برای مردم به ارمغان آوردند که بهترین مولفه آن اعطای آزادی و استقلال به مردم ایران بود.

وی افزود: اما از همان ابتدای امر تمام جهان خواران غرب و شرق که منافعشان در کشور ایران دیگر تامین نمی شد علیه این انقلاب مردمی تمام‌قد ایستادند و هر آنچه در توان شان بود برای زمین زدن این انقلاب به کار بردند از کودتا و جنگ و تحریم گرفته تا ترور و نفوذ و پرورش نیروهای خائن.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد گفت: اما بعد از ۴۳ سال آن چیزی که نصیب دشمنان ما شد تحقیر و حقارت بود و آن چیزی که نصیب ملت ایران شد غرور و افتخار، دوست دارم به برخی از آنها اشاره کنم؛ چراکه می بینیم امروز در فضای مجازی جای جلاد و شهید شاید به گونه ای در حال عوض شدن باشد. شاید جوانان امروز ما آگاهی کاملی نسبت به قبل از انقلاب نداشته باشند.

وی در ادامه سخنانش گفت: یک روزی در این مملکت به خاطر قحطی که به وجود آمد و بی عرضگی شاهان پهلوی نصف جمعیت این مملکت به گواهی تاریخ به خاطر قحطی از میان رفتند و این در حالی بود که قشون انگلیس تمام و کمال تأمین می شدند و مردم در همین شهر شیراز در اطراف شهر از گشنگی می‌مردند.

رشیدی کوچی افزود: یک روزی در همین مملکت رئیس جمهور سه کشور آمریکا، شوروی و انگلیس بدون اینکه اجازه بگیرند بدون اینکه اطلاع بدهند به شاه مملکت، به نیروی نظامی مملکت، بدون اینکه شاه مملکت آگاهی داشته باشد می‌آمدند در تهران جلسه می‌گرفتند وحتی اجازه نمی‌دادند شاه این مملکت از آنها پذیرایی کند و بعد هم با تحقیر این ملت بلند می‌شدند و از مملکت می رفتند.

وی افزود: جوان های ما باید آگاه و هوشیار باشند، روزی در این مملکت پزشکان ما پاکستانی و هندی اندونزی بودند، روزی در این مملکت ۴۴ سال قبل بیش از ۵۵ درصد مردم ایران بی سواد بودند ما هیچ فناوری بومی نداشتیم. شاه به نیروی هوایی خود می نازید. خلبانان جان بر کفی تربیت شدند و در انقلاب و جنگ خود را نشان دادند اما همانطوری که الان پیشرفته‌ترین هواپیماها در اختیار عربستان و امارات است اما حق این که یک پیچ از هواپیما را باز کنند ندارند، زمان شاه هم همین طور بود متخصصین ایرانی اجازه نداشتند به اف ۴ ، اف۵، اف ۱۴ دست بزنند فقط باید پرواز می‌کردند، ما هیچ صنعت بومی نداشتیم، اما امروز بعد از چهل و اندی سال ببینید چه داریم که پایگاه آمریکا که جزء خاک کشور آمریکا محسوب می شود را با خاک یکسان می‌کنیم، آن هم با موشک هایی که خود ساختیم و همان آمریکایی که روزی در ایران نماینده مجلس انتخاب می کرد امروز جرات حرف زدن ندارد.

رشیدی با اشاره به اینکه امروز در مجلسی که روزی تحقیرش می‌کردند قانون تصویب می‌کنیم، ادامه داد: در بعد علمی به جایی رسیدیم که در فناوری پرتاب ماهواره جزء ۸ کشور برتر دنیا هستیم آن هم بومی، خیلی فرق می کند که یک موشک به تو بدهند و تو نظاره گر باشی که ماهواره می‌برد با اینکه خودت ماهواره‌بر و ماهواره بسازی.

وی افزود: پنجمین کشور در فناوری نانو هستیم، امروز با افتخار پزشکانی تربیت کرده‌ایم که جزء سه یا چهار کشوری در دنیا هستیم که واکسن‌کرونا می‌سازد بله دشمن باید به دنبال کوچک نشان دادن دستاوردهای انقلاب باشد چون هر روز دارد ضربه می‌خورد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به دستاوردهای هسته‌ای کشور گفت: جزء ۱۳ کشوری هستیم که چرخه سوخت هسته‌ای را کامل کرده یعنی اگر تمام تکنولوژی هسته‌ای را از ما بگیرند می توانیم دوباره بسازیم، رتبه دوم در حوزه سلول‌های بنیادین هستیم. اینها پیشرفت هایی بوده که در انقلاب شامل حال ما شده است.

وی افزود: صنعت هواپیمایی ایران در رتبه دهم بین ۱۴۷ کشور دنیا قرار دارد، زمانی ما اجازه نداشتیم پیچ هواپیما را باز کنیم اما امروز هواپیمای جنگی می سازیم و همه آن بومی است. در بحث هوافضا جزء یازده کشور برتر دنیا هستیم.

رشیدی کوچی در ادامه تاکید کرد: اما چه می شود کشوری که اینچنین در بعد نظامی تبدیل به ابر قدرت منطقه می شود، کشوری که این چنین در علم و فناوری سرآمد کشورهای جهان می شود، کشوری که در بعد فرهنگی انقلاب خود را به جهان مخابره و صادر می‌کند، در بعد اقتصادی ضعیف است. محاسن را باید گفت، معایب را هم باید اشاره کرد.

وی ادامه داد: ما امروز به یمن امامین این انقلاب و مردم عزیز همیشه در صحنه تبدیل به یک قدرت نظامی شده‌ایم اما در بعد اقتصادی ضعیف عمل کرده ایم. سوال است برای جوانان ما که چگونه ما در بعد نظامی این گونه پیشرفت کردیم اما در بعد اقتصادی پیشرفتی نداشتیم سوال می‌پرسند آیا ساخت خودرو سخت تر و پیچیده تر است یا ساخت موشک و ماهواره و ناو و هواپیما ؟ سوال می پرسند از ما آیا ساخت و تولید روغن نباتی فرمول پیچیده تر و سخت تری دارد یا ساخت و تولید سوخت موشک و واکسن کرونا؟ سوال می پرسند آیا تولید مرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز پیچیده‌تر و سخت‌تر است یا تولید سلولهای بنیادین و ساخت سانتریفیوژ و تولید چرخه سوخت هسته‌ای؟ کشور همان کشور، مردم همان مردم، نخبگان همان نخبگان، اما اینجا که میرسد کمیتمان لنگ می‌زند! آیا مبارزه با رانت و دزدی و اختلاس و ویژه خواری سخت تر است یا مبارزه با داعش و جبهة النصرة.

وی تاکید کرد: قطعا جایی که کار را به جوانان انقلابی متعهد و دلسوز و متخصص سپردیم و تبعیت محض کردیم از فرامین امام خمینی (ره) و مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز و به داخل نگاه کردیم پیروز بودیم و آنجایی که چشم ما به دست غرب و شرق بود و آنجایی که اعتلا و پیشرفت را از آمریکا و انگلیس و فرانسه گدایی کردیم و دل به کدخدا بستیم آنجا به مشکل برخوردیم و این شد حال و روز امروز مملکت ما. روزی مردم را از دلار ۵ هزار تومانی ترساندند، از دیوار بین خیابانها ترساندند و حاصل آن ترس شد دلار ۳۰ هزار تومانی! امروز همان اتاق فکر، همان جریان نفوذی که رهبر انقلاب بارها از آن دم زدند به دنبال این هستند که با دلار این بار نه پنج هزار تومانی، با وعده دلار ۱۵ هزار تومانی مردم را فریب دهند.

عضو مجمع نمایندگان فارس ادامه داد: مردم باید به هوش باشند جبهه انقلاب اسلامی برای نجات انقلاب باید به وحدت برسد. تفرقه آفت است اگر غیر از این باشد شکست خورده ایم. تنها راه نجات این مملکت و انقلاب چنگ زدن به ریسمان الهی است و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری اگر امروز انقلاب ما شناخته شده است. اگر امروز به واسطه انقلاب اسلامی ریشه های انقلاب در نیجریه، در مصر، در عراق در یمن در سوریه در ترکیه در پاکستان و افغانستان است به واسطه همین تبعیت. است امیدواریم که مردم با انتخاب صحیح خود فرمانده هان و ژنرال های دلسوز و انقلابی را بر مسند امور اقتصادی بنشانند تا مردم ببینند که تفکر انقلابی چگونه می تواند همان طور که قدرت نظامی را برای ما به ارمغان آورد قدرت اقتصادی هم برای ما به ارمغان بیاورد.

وی در آخر اذعان داشت: مردم، حضرت علامه حسن زاده آملی چه زیبا فرمودند که چشمانتان به دهان رهبر انقلاب باشد چرا که ایشان چشمانش به دهان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. اگر خواهان پیشرفت و توسعه و شکوفایی اقتصادی هستید همان جور که نیروهای تحت امر مستقیم حضرت امام خامنه ای از فرامین ایشان تبعیت کردند و به قدرت نظامی رسیدیم باید مسئولین حوزه اقتصادی هم همان تبعیت را داشته باشند و دور نیست آن روزی که با انتخاب درست شما مردم، افرادی زمامدار مسئولیت‌های اقتصادی باشند که خداترس باشند، چشمشان به داخل باشد و جوانان اهمیت بدهند، دل از غرب بگیرند و غرب زده نباشند تا در بعد اقتصادی هم ما به خواسته خود و به آن اهداف بلند انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

وی گفت: بنده این نوید را به شما می‌دهم آینده اقتصادی کشور بسیار روشن است و می توانیم با نگاه به داخل تمام مشکلات را حل و فصل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار