نماینده شیراز گفت: طرح هایی چون سند ۲۰۳۰ که به دنبال پیاده‌سازی الگوهای توسعه غربی و لیبرالی در جامعه ما هستند و در مغایرت با ارزش‌های اسلامی و انقلابی قرار دارند به هیچ عنوان نباید در سومین حرم اهل بیت(ع) اجرا شود و بنده در این باره، به مسئولان فرهنگی و ذیربط در شهر شیراز هشدار می‌دهم.
کد خبر: ۹۳۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 07 February 2021
به گزارش تابناک فارس: روح‌الله نجابت با ابراز نگرانی نسبت به اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی در شهر شیراز اظهار کرد: بررسی پشتوانه‌های فکری و نحوه اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی در سطح شهر شیراز، موجب نگرانی دلسوزان شهر نسبت به بروز نفوذ فرهنگی در لایه‌ها و ساختارهای اجتماعی و فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) شده است.
 
وی در ادامه افزود: در متن برخی طرح‌های پروژه‌های فرهنگی در دست اجرا در شهر شیراز، به وضوح اهداف سند ۲۰۳۰ به چشم می‌خورد که نگرانی‌های مردم را مضاعف کرده است.
 
نجابت در ادامه ضمن اشاره به سند ۲۰۳۰ بیان کرد: سازمان یونسکو در کنار فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی که دنبال می‌کند، برنامه مشخصی نیز برای استحاله فرهنگی و تغییر ذائقه فرهنگی ملت‌های اسلامی دارد که تدوین سند ۲۰۳۰ و تلاش برای ترویج و پیاده شدن آن در کشورهای اسلامی چون ایران، در همین راستا قلمداد می‌شود و بنا به اظهارات کارشناسی، اشتراکات برخی برنامه‌های فرهنگی در دست اجرا در شهر شیراز با سند ۲۰۳۰، غیر قابل انکار و موجب نگرانی عمیق است.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح هایی چون سند ۲۰۳۰ که به دنبال پیاده‌سازی الگوهای توسعه غربی و لیبرالی در جامعه ما هستند و در مغایرت با ارزش‌های اسلامی و انقلابی قرار دارند به هیچ عنوان نباید در سومین حرم اهل بیت(ع) اجرا شود و بنده در این باره، به مسئولان فرهنگی و ذیربط در شهر شیراز هشدار می‌دهم.
 
نجابت افزود: رویدادهای فرهنگی که در شهر شیراز طراحی و اجرا می‌شوند، باید نسبت دقیق و واضحی با هویت اسلامی و ایرانی ما داشته و برآمده از فرهنگ بومی خودمان باشد نه اینکه با ظاهرسازی در عین حفظ باطن همان مدل فرهنگی لیبرالی دنبال شود.
 
این نماینده جوان تاکید کرد: انتظار مردم شیراز به عنوان ساکنین سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، اجرای برنامه‌های فرهنگی است که مولفه‌های فرهنگ‌ساز و هویت تاریخی و مذهبی شیراز جنت‌تراز در آن لحاظ شده باشد.
 
این نماینده مجلس در انتهای خاطرنشان کرد: در صورتی که اقدام موثری برای اجتناب از روال‌های غلط فعلی صورت نپذیرد، به صورت مصداقی نقدهای خود را در خصوص طرح‌ها، پروژه‌ها و رویدادهای فرهنگی در دست اجرا در شهر شیراز با مردم و اصحاب فرهنگ درمیان خواهم گذاشت اما به‌عنوان عضو شورای فرهنگ عمومی فارس از دیگر اعضای این شورا درخواست می‌کنم با جدیت و سرعت، بر روی طرح‌ها و پروژه های فرهنگی در دست اجرا در شهر شیراز نظارت دقیق‌تری داشته باشد و مانع نفوذ فرهنگی در ساختارهای اجتماعی شهر شیراز شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار