رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده شهرداری پروژه‌های دارای اولویت را مصوب کرده‌ایم تا تمام تلاش شهرداری و نظارت شورا روی این پروژه‌ها متمرکز شود، عنوان کرد: در تنظیم بودجه، ضمن توجه به توسعه متوازن شهر توجه به عدالت اجتماعی را به عنوان یک اصل درنظر گرفته‌ایم.
کد خبر: ۹۳۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 07 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سید عبدالرزاق موسوی یکشنبه ١٩ بهمن در نطق میان دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره لایحه بودجه ١٤٠٠ شهرداری شیراز، افزود: بودجه سند اداره یک ساله شهرداری است. بنابراین بودجه باید بر مبنای یک برنامه بالادستی تنظیم و تدوین شود.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه ما قبل از تنظیم بودجه ۹۷ رویکردهای شورای پنجم را مصوب کرده‌ایم، افزود: قبل از بررسی و تهیه بودجه ۹۸ ما برنامه پنج‌ ساله سوم را با تغییر اساسی مصوب کردیم. در برنامه پنجساله، ۳۶۰ شاخص را برای سنجش میزان پیشرفت و تحقق برنامه مصوب شد.

موسوی خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۸ برش سال اول برنامه سوم شد و بودجه سال ۹۹ هم برش سال دوم برنامه پنجساله بود. بودجه سال ۱۴۰۰ با حساسیت و دقتی مضاعف تهیه و پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی در کمیسیون تلفیق بررسی و برای تصویب به صحن شورا تقدیم شده است.

او اضافه کرد: همچنین در این لایحه ضمن توجه به بهره وری موجبات نظارت و کنترل هزینه‌ها وافزایش سلامت مالی، توسعه شهرداری الکترونیک و کاهش دخالت عوامل انسانی و اعمال سلیقه به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته رئیس شورای شهر شیراز، در تعیین تکالیف بودجه، صرفا تکالیفی پیش‌بینی شده است که ضامن کنترل اجرای دقیق بودجه و ارزیابی آن باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: گزارش ۹ ماهه عملکرد شهرداری در سال ۹۹ با تطبیق با شاخص‌ها و اهداف کمی برنامه پنج‌ساله تهیه، که تا پایان هفته منتشر خواهد شد.

موسوی همچنین به مصوبات این شورا در حوزه‌های مختلف هم اشاره و اضافه کرد: شورای شیراز در موضوع شفافیت، تعارض منافع و باغ‌های قصردشت مصوبات خوب و مهمی داشت. در موضوع اجرای این مصوبات به ویژه شفافیت تلاش‌های خوبی شد، اگرچه در مواردی اشکالاتی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار