معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر در فارس براثر کرونا جان باخته‌اند، مجموع قربانیان این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در فارس را ۳۱۷۴ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 08 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر عبدالرسول همتی دوشنبه ۲۰ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: براساس آخرین آمارها، هم اینکه ۵۴۸ نفر بیمار مشکوک یا مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از بین آنان ۹۴ نفر به واسطه شرایط وخیم جسمی، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

همتی با طرح این هشدار که ویروس کرونا همچنان در حال چرخش است و احتمال ابتلا به آن از بین نرفته است، از افزایش آمار مبتلایان و افراد بستری در بیمارستان‌های فارس خبر داد و گفت: هرگونه ساده‌انگاری و بی توجهی نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، موجب به خطر افتادن سلامت افراد جامعه خواهد شد.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: شهروندان در این ایام باید با حساسیت بیشتری رعایت راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا را در دستور کار قرار داده و ضمن استفاده از ماسک در صورت تردد خارج از منزل، نسبت به شست و شوی مداوم دست‌ها، امتناع از حضور در دورهمی و میهمانی‌ها و تجمعات و حفظ فاصله اجتماعی را مد نظر قرار دهند.

همتی با یادآوری اینکه فارس در انجام تست‌های تشخیصی نسبت به میانگین کشوری، وضعیت بهتری دارد، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۰۴ هزار و ۳۰۵ مورد تست تشخیصی مولکولی(سی پی آر) تهیه و منجر به شناسایی ۱۶۹ هزار و ۹۰۱ بیمار شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تداوم طرح شهید سلیمانی، گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲۱ هزار و ۶۰۱ تست سریع کرونا انجام و منجر به شناسایی ۱۸۲۴ بیمار شده است.

همتی گفت: با انجام تست‌های مختلف، از ابتدای شیوع همه گیری کرونا در فارس تا ظهر ۲۰ بهمن، ۱۷۱ هزار و ۷۵۲ بیمار مبتلا در استان فارس شناسایی شده است که خوشبختانه ۱۶۴هزار و ۷۶۲ نفر آنان بهبود یافته‌اند.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار