معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۱۷۴ مورد اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 08 February 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۰۴ هزار و ۳۰۵ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۹ هزار و ۹۰۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۱ هزار و ۶۰۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۸۲۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۱ هزار و ۷۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
 
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۴۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۶۴ هزار و ۷۶۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.
 
او با این هشدار که این ویروس خطرناک در جامعه در حال انتشار و چرخش است، به افزایش تعداد آمار مبتلایان و افراد بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، اشاره کرد و گفت: هرگونه ساده انگاری و بی توجهی، موجب به خطر افتادن سلامت افراد جامعه می‌شود.
 
همتی از مردم خواست با حساسیت بیشتر نسبت به رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی همکاری داشته تا بتوان کنترل بیشتری بر این بیماری داشته باشیم.
برچسب ها: کرونا ، شیوع ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار