معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز: با توجه به مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز و طبق اعلام قبلی هرگونه افزایش در میزان تخفیف عوارض تا پایان سال منتفی خواهد بود و شهروندان صرفا تا پایان اسفندماه می توانند از کاهش ۸ درصدی عوارض استفاده کنند.
کد خبر: ۹۳۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 09 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه طبق مصوبه شورا، تعرفه عوارض تغییر می‌کند، به فعالان صنعت ساختمان و شهروندانی که قصد ساخت و ساز دارند توصیه کرد که دریافت مجوز خود را به سال آتی موکول نکنند.
محمدهادی هاشم پور افزود: تا پایان اسفند امسال، شهروندان و فعالان صنعت ساختمان فرصت دارند تا از ۸ درصد کاهش نرخ عوارض، استفاده کنند.
او ادامه داد: با توجه به مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز و طبق اعلام قبلی هرگونه افزایش در میزان تخفیف عوارض تا پایان سال منتفی خواهد بود و شهروندان صرفا تا پایان اسفندماه می توانند از کاهش ۸ درصدی عوارض استفاده کنند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز تغییرات نرخ تورم را از مهم ترین دلایل تغییر نرخ عوارض ساختمانی و بهای خدمات شهری در سال آتی برشمرد و خاطرنشان کرد: با پیش بینی چشم انداز بازار ساختمان و رصد تغییرات تعیین کننده در سال آینده، پیشنهاد می شود فعالان این صنعت از فرصت باقی مانده تا پایان سال برای پرداخت عوارض و یا اخذ مجوز و صدور پروانه های ساختمانی خود اقدام نمایند .
هاشم‌پور افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز ، قیمت فروش هر متر زمین (B) و قیمت هر متر آپارتمان( BP)، تجاری، غیر مسکونی و عوارض تراکم ساختمانی باغات در سال ۱۴۰۰ با افزایش یک و نیم برابری نسبت به نرخ مصوب سال ۱۳۹۹ اعمال خواهد شد.
معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز با بیان اینکه موفقیت شهرداری‌ها در گرو تعامل و مشارکت شهروندان در پرداخت به‌موقع عوارض است، افزود: متأسفانه طی سال‌های اخیر اختصاص بودجه‌های دولتی به شهرداری‌ها کاهش چشمگیری داشته است و پرداخت عوارض یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی پایدار شهرداری برای ارائه خدمات به شهروندان و انجام طرح‌های عمران و آبادانی در سطح شهر به شمار می‌رود که مشارکت مردم در این امر مهم نقش مؤثری در شتاب‌بخشی به عمران شهری توسط شهرداری برخوردار است.
وی عوارض نوسازی و عمران شهری، عوارض کسب و پیشه، عوارض سالیانه خودرو و بهای خدمات مدیریت پسماند را از جمله درآمدهای پایدار برای مدیریت شهری شیراز عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار