در یازدهمین روز از دهه فجر با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصفیه‌خانه شرق شهر صدرا شیراز به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ 09 February 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: طی مراسمی و با حضور جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری و معاون آب و آبفای وزیر نیرو 4 طرح در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز امروز در مراسم افتتاحیه تصفیه‌خانه فاضلاب شرق شهر صدرا شیراز که در قالب طرح پویش "الف - ب- ایران" به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور و معاون وزیر نیرو افتتاح شد، اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح در دی ماه سال 95 آغاز شد و به دلیل تحریم‌ها برای خرید برخی از تجهیزات وارداتی، وقفه کوتاهی در ساخت و تکمیل این پروژه ایجاد شد.

بهمن بهروزی افزود: برای این تصفیه خانه، ظرفیت 13 هزار متر مکعب تصفیه بهداشتی فاضلاب در شبانه روز پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: به طور کلی طرح فاضلاب شهر صدرا برای 523 هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده و این تصفیه خانه معادل 78 هزار نفر را در این شهر زیر پوشش خدمات خود قرار می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اظهار داشت: همچنین حدود 600 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در صدرا پیش‌بینی شده که 250 کیلومتر آن اجرا شده و مابقی در دست انجام است.

 

قاسم تقی‌زاده معاون آب و آبفای وزیر نیرو نیز در مراسم افتتاحیه سه طرح در شهرستان‌های فارس اظهار داشت: سه طرح انتقال آب شامل سد تاخیری- تغذیه‌ای تنگ خمار در فسا، طرح آبرسانی به شهرستان فسا از سد رودبال و بند تنظیمی سربست و تاسیسات وابسته در منطقه کامفیروز مرودشت با اعتبار چهار هزار و 240 میلیارد ریال به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان به بهره‌برداری رسید.

وی در مورد سد تاخیری- تغذیه‌ای تنگ خمار فسا گفت: هدف از ساخت این سد که در 18 کیلومتری جنوب شرقی شهر فسا احداث شده، کنترل سیلاب و تخلیه تدریجی مسیل به پایین‌دست و ایجاد شرایط لازم برای نفوذ آب به درون آبخوان است.

تقی‌زاده بیان کرد: با کنترل سیلاب‌های مخرب علاوه بر کاهش اثرات نامطلوب و زیان‌های وارده به اراضی و روستاهای پایین دست، با تزریق و تغذیه آب به آبخوان شیبکوه، این سد همچنین باعث افزایش سطح آب زیرزمینی، تامین آب کشاورزی و افزایش رضایت‌مندی اهالی منطقه محل احداث سدخواهد شد و حدود 250 خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین درباره پروژه انتقال آب از سد رودبال به شهرستان فسا بیان کرد: این شهرستان بر اثر خشکسالی‌های اخیر، شدیدا دچار افت سطح آب زیر زمینی شده و منابع تامین آب شرب این مناطق با مشکلات زیادی مواجه شده و با اجرای این طرح شهرهای ایج، ششده، فسا و روستاهای اطراف از مزایای آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی در خصوص مزایای پروژه سد تنظیمی سربست و تاسیسات منطقه کامفیروز مرودشت گفت: تنظیم و توزیع سالانه 92 میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده از نیروگاه سد ملاصد برای بهبود چهار هزار و 400 هکتار اراضی کشاورزی دشت کامفیروز با جمعیت بیش از 40 هزار نفر، جلوگیری از تخریب مداوم آبگیرهای سنتی کانال‌های آبیاری در اثر جریان سیلاب‌گونه خروجی از نیروگاه، بهره‌برداری اقتصادی از ظرفیت کامل سد و نیروگاه ملاصدرا که با تولید برق پیک موجب افزایش درآمد سالیانه خواهد شد و همچنین توسعه گردشگری در مجاورت آزاد راه شیراز- اصفهان، از جمله این مزایا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار