مدیر روابط عمومی دانشگاه با اعلام جان باختن ۸ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس را سه هزار و ۱۸۲ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ 10 February 2021
به گزارش تابناک فارس: سید روح اله حسینی با تبریک یوم الله ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۰۶ هزار و ۶۸۷ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۰ هزار و ۲۵۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۲ هزار و ۵۴۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۸۸۷ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۲ هزار و ۱۴۶ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
 
او همچنین از بهبودی ۱۶۵ هزار و ۶۵ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه اضافه کرد: هم اکنون ۵۶۰ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
او در ادامه با اشاره به افزایش تعداد مراجعان به مراکز درمان سرپایی و مراکز شانزده ساعته استان در هفته جاری، گفت: میانگین مراجعه بیماران به این مراکز در هفته گذشته ۷۵۰ نفر بوده است، اما در این هفته این میانگین به بیشتر از هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است و در شبانه روز گذشته نیز تعداد مراجعان به مراکز شانزده ساعته استان ۹۷۴ نفر گزارش شده که این موضوع یک هشدار و نشان دهنده رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در استان است.

مدیر روابط دانشگاه افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو در پایان هفته، ضمن توجه به دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی دست ها، از سفر به شیراز خودداری کنند.

برچسب ها: کرونا ، شیوع ، بیماری ، ویروس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار