معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام جان باختن ۴ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کرونا از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس را سه هزار و ۱۸۶ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ 10 February 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی امروز ۲۲ بهمن گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۰۸ هزار و ۹۵۲ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۰ هزار و ۵۸۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۳ هزار و ۲۸۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۹۶۷ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۲ هزار و ۵۵۴ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین از بهبودی ۱۶۵ هزار و ۳۸۰ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
وی ادامه داد: هم اکنون ۵۷۸ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۸ بیمار مبتلا به کرونا به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
 
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موارد افزایشی ابتلا، مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و بستری در بیمارستان ها را یک هشدار جدی دانست که می تواند تهدیدی برای سلامت یکایک ما و عزیزانمان باشد.
 
وی برخی سهل انگاری ها نسبت به رعایت اصول بهداشتی را در این روند افزایشی موثر دانست و از عموم مردم استان خواست تا همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند بوده تا بتوان طی ماه های آینده با اجرای واکسیناسیون سراسری در تمامی گروه های جامعه، این بیماری را شکست داد.
 
توصیه پایانی معاون بهداشت دانشگاه نیز پرهیز از سفر در تعطیلات پیش رو، پرهیز از مهمانی و دورهمی های خانوادگی با هدف پیشگیری از ابتلا به این بیماری بود.
 
 
 
 
 
 

 

برچسب ها: کرونا ، بیماری ، شیوع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار