۸۰ درصد تولیدات فرش دستباف فارس به خارج از کشور صادر می شود.
کد خبر: ۹۳۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 11 February 2021

تابناک فارس به نقلر از صدا و سیما: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در بازدید از نمایشگاه فرش دستبافت در شیرازگفت: تعداد بافندگان فعال در این استان حدود ۱۷۴ هزار و تعداد افراد بیمه شده، ۳۱ هزار و ۱۵۴ نفر است و برای این بافندگان تعداد ۲۹۳ پروانه تولید غیر متمرکز صادر نیز شده است.
حمیدرضا ایزدی افزود: فرش دستباف ایران در همه زمینه‌های هنری، اجتماعی و فرهنگی جایگاه ویژه‌ای دارد و نقش مهمی را در توسعه اقتصادی استان و کشور ایفا می‌کند.
رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه ۲۰ درصد فرش دستباف کشور توسط ۱۷۴ هزار هنرمند در استان فارس بافته می‌شود، افزود: بازار وکیل شیراز اصلی‌ترین و تاریخی‌ترین مرکز تجارت این هنر در کشور شهره شده است و هم‌اکنون ۸۰ درصد تولیدات فرش دستباف استان فارس به کشور‌های خارجی صادر می‌شود.
وی به اینکه ۵۳ درصد شرکت کنندگان در این نمایشگاه از استان فارس هستند اشاره کرد و ادامه داد: تولیدکنندگان و بافندگان فرش‌های دستباف، گلیم، گبه، جاجیم و تابلو فرش از سراسر نقاط کشور، از جمله فارس، تهران، کرمان، قم، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، گلستان و بوشهر در این نمایشگاه حضور دارند.
هفدهمین و بزرگترین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف جنوب کشور از تاریخ ۲۰ الی ۲۵ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس برگزار می‌شود.

برچسب ها: صادرات ، فرش ، فرش دستباف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار