مدیرکل انتقال خون استان فارس با بیان اینکه "۶۰۰واحد پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا در فارس اهدا شد" گفت: در تمامی گروه‌های خونی استان به ویژه O- و +A با کمبود ذخایر روبه‌رو هستیم.
کد خبر: ۹۳۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 11 February 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مسعود ترابی  اظهار داشت: با توجه به کاهش ذخایر خونی بیمارستان‌ها، به شدت نیازمند اهدای خون هستیم و به همه گروه‌های خونی نیاز داریم.

وی با اشاره به نیاز فوری بیماران به دریافت خون تازه افزود: با توجه به زیاد بودن عمل‌های جراحی، مصرف خون در این استان نسبت به استان‌های دیگر بالاتر است. در فارس علاوه بر نیاز خون برای عمل‌های الکتیو و اورژانسی، بیماران تالاسمی نیز مقدار زیادی از خون مصرفی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

ترابی عنوان کرد: بیماران تالاسمی به خون تازه نیاز دارند و برای ادامه حیات این افراد، باید به طور مستمر خون مورد نیاز این بیماران تهیه شود.

 

مدیرکل انتقال خون فارس ادامه داد: از مردم می‌خواهیم با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون‏‏، نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا ذخایر خونی بیمارستان‌ها تامین شود.

وی همچنین از اهدای بالغ بر 600 واحد پلاسمای خون توسط بهبودیافتگان کرونای این استان خبر داد و اظهار داشت: این مقدار از پلاسما از ابتدای امسال تا بهمن ماه اهدا شده است.

ترابی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های کرونایی سبب شده تا تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون 8.75 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار