نماینده شیراز گفت: به اعتقاد ما اگر مسئولان استان فارس تعلل کنند، از قافله انتقال آب از خلیج فارس عقب می مانند.
کد خبر: ۹۳۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 12 February 2021
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری افزود: اگر چه شهرستانهای شرقی و شمالی فارس و صنایع بزرگی که در این شهرستانها مستقر هستند، می‌توانند به این طرح ها ملحق بشوند و آب مورد نیازشان را از این طرح ها تامین بکنند اما نیاز هست که در استان فارس برنامه ای جدی و عملی به صورت مستقل دنبال بشود تا فارس از برنامه عقب نماند.
 
وی اظهار داشت: در استان فارس باید از ظرفیت صنایع بزرگ و شرکت هایی نظیر فراسان، نهایت استفاده را بکنیم. این شرکت مجوز انتقال ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس از طریق شهرستانهای پارسیان و لامرد به استان فارس در سال را گرفته که باید کمک کنیم این طرح این شرکت سریع‌تر اجرایی بشود.
 
نماینده مردم شیراز و زرقان تاکید کرد: در عین حال که امکان انتقال آب از طریق بوشهر به شیراز و بخش‌های شمالی استان فارس هم داریم و این دو مسیر به سمت بخش‌های میانی و شمالی فارس می توانند آب مورد نیاز برای توسعه بعدی در استان فارس را تامین کنند، باید تلاش کنیم تا هر چه سریع‌تر طرح انتقال آبی که باید از سد تنگ سرخ و شش پیر در کهگیلویه و بویراحمد و سپیدان به سمت شیراز احداث بشود، هم به مرحله اجرا در بیاید.
 
او با بیان اینکه این موضوع را باید در استان به صورت جدی دنبال کنیم تا مشکل توسعه‌‌های بعدی صنعت که تامین آب است، حل شود، افزود: واحدهای بزرگ صنعتی ما باید پای کار بیایند و هر کدام تعهد خرید آب بدهند و یا در احداث خط لوله مشارکت بکنند.
 
قادری اظهار داشت: کاری که در استان کرمان انجام شده بدون مشارکت دولت بوده و بخش غیردولتی ورود پیدا کرده و در استان فارس هم باید واحدهای بزرگ صنعتی ما ورود پیدا کنند.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در وهله اول ما باید خط انتقال آب از پارسیان به سمت لامرد و بخشهای میانی و شمالی فارس را دنبال کنیم و در ادامه هم خطوط دیگری که می‌تواند نیاز صنعت را در فارس تامین بکند در برنامه‌های بعدی قرار بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار