امامان جمعه شهرستان‌های مختلف فارس با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بدگویی و بدزبانی در جامعه باید جمع شود و ادب اسلامی در سخن گفتن گسترش یابد، بیان کردند: رعایت نشدن اخلاق در جامعه وحدت را خدشه‌دار می‌کند.
کد خبر: ۹۴۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 13 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: رهبر معظم انقلاب ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ در نشست تصویری با جمعی از مداحان به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) بر لزوم حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن و پرهیز از بدزبانی و بدگویی علیه یکدیگر در فضای رسانه‌ای و مجازی، تاکید کردند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ریشه جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی همین خودسازی است، افزود: انقلابی‌گری اگر با خودسازی فردی همراه نباشد، هیچ ارزشی ندارد.

وی گام اول خودسازی را تمرین کردن تقوا دانست و بیان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب یک تذکر به ما می دهند و می‌فرمایند ادب را در فضای مجازی حفظ کنید، بخشی از خودسازی است؛ ادب نسبت به دشمن هم باید نگه داشته شود چه رسد به برادر دینی و مسلمان.

امام جمعه شیراز گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند انتقاد کنید اما شرع مقدس به ما اجازه بی‌ادبی نداده است. در بین برخی‌ها، به غلط جا افتاده است که اگر بی‌ادبی کنند انگار خیلی انقلابی هستند، این مساله را چند بار باید رهبری به ما تذکر دهند؟

آیت‌الله دژکام افزود: تجربه ۴۰ سال گذشته نشان داده کسی که در نقد افراط و بی‌ادبی می‌کند و ادای انقلابی بودن را در می‌آورد، روزی در نقطه مقابل قرار می‌گیرد؛ چنین فردی در صراط مستقیم گام بر نمی‌دارد و تعادل ندارد.

وی ادامه داد: در فضایی که به سمت انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی می رویم، باید حواسمان باشد رقابت بسیار خوب و بی‌ادبی بسیار بد است.

******************************************************************

امام جمعه مرودشت نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تاکید بر لزوم رعایت ادب و اخلاق در جامعه گفت: یکی از ضرورت‌های جامعه که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره فرمودند،رعایت ادب و اخلاق است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی آقایی افزود: همیشه اختلاف سلیقه و یا نارضایتی در سطح جامعه وجود دارد و گاها مرز این اختلاف سلیقه‌ها به حدی می‌رسد که از مسیر انتقاد و دلسوزی به مرز بی‌ادبی می رسد.

وی ادامه داد: رعایت ادب و اخلاق به ویژه در بین مسوولان ،سلامت جامعه را به دنبال دارد و زبان مومن، حرمت بالایی دارد و شان انسان مومن و مسلمان از هرگونه بی‌ادبی و فحاشی و بد اخلاقی به دور است.

امام جمعه مرودشت در ادامه بیان کرد: یکی از بزرگترین دلایل اصلی شکست‌های آمریکا و ایادی استکبار،خطای محاسباتی آنان است.

آقایی با بیان اینکه تحلیل انقلاب اسلامی وعظمت آن برای نسل جوان امروزی یک امر ضروری است، افزود: درک عظمت انقلاب اسلامی و نظام ورهبری حکیم انقلاب و حرکت رو به جلوی آن باعث شده که ایران اسلامی روز به روز در دنیا با اقتدار بیشتری پیشرفت کند لذا تحلیل انقلاب و عظمت بالای آن برای نسل جوان یک امر ضروری و مورد نیاز محسوب می‌شود.

امام جمعه مرودشت در ادمه به فرمایش‌های رهبر معطم انقلاب در خصوص دولت جوان انقلابی اشاره کرد و گفت: برداشت بدون تفسیر از کلام رهبری در زمینه تشکیل دولت جوان انقلابی و حزب اللهی باعث برخی افراط‌ها و تفریط‌ها شده است و نباید صرفا تقلیل به دولت جوانی باشد که به فرض مثال رییس‌جمهور آن یک جوان 34 ساله باشد.

آقایی بیان کرد: دولت جوان یعنی اینکه جرات حرکت و جسارت در مسیر انقلاب را داشته باشند لذا باید با شناسایی نیروهای توانمند و با انگیزه بتوانیم آینده خوبی را برای نظام شاهد باشیم.

************************************************************************

همچنین حجت الاسلام ابوالحسن حسینی بوشهری امام جمعه رستم در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرمایش‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص رعایت اخلاق در جامعه افزود: رعایت اخلاق برای همه افراد جامعه ضروری است و هیچکس از رعایت اخلاق معاف نیست.

وی افزود: مردم باید نسبت به یکدیگر و مسوولان انصاف داشته باشند و بدانند اگر خدای نکرده بداخلاقی در جامعه رواج یابد،وحدت کشور خدشه‌دار خواهد شد.

امام جمعه رستم همچنین با اشاره به سیاست‌های ایران در قبال برجام بیان کرد: آمریکا و اروپا حق ندارند در مورد برجام برای ایران شرط و شروط بگذارد زیرا ایران به تمام تعهدات پایبند بوده در حالی که آنان یا از برجام خارج شدند و یا آن را نقض کردند.

********************************************************************

امام جمعه شهر صدرای شیراز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به سیاست ایران در قبال برجام افزود: آمریکا و سه کشور اروپایی، برجام را زیر پا گذاشتند لذا حق شرط و شروط گذاشتن ندارند چرا که آن‌ها به تعهداتشان عمل نکردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین نژادیان گفت: باید همه تحریم‌ها از سوی آمریکا به طور عملی و جدی لغو شود و مورد راستی آزمایی ما قرار گیرد؛ ما حق شرط گذاری داریم چون در این هفت سال به عهد و پیمان خود وفادار بودیم.

**********************************************************************

امام جمعه فراشبند نیز با تقدیر از حضور پر شور و شعور مردم در راهپیمایی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: ملت ایران امسال در فضای شیوع ویروس کرونا و در روز ۲۲ بهمن، یک راهپیمایی متفاوت برگزار کرد.

حجت‌الاسلام هادی ابراهیمی افزود: خدای بزرگ را شاکریم که رویش‌های انقلاب بسیار بیشتر از ریزش‌های آن است، این رفتار متفاوت از سال‌های گذشته بیانگر این است که ما پای این انقلاب ایستاده‌ایم یعنی اینکه ما برای خدا انقلاب کرده‌ایم لذا با همه تحریم‌ها ناجوانمردی‌ها و کاستی‌ها راسخ و استوار ایستاده‌ایم.

وی بیان کرد: بدون شک این همبستگی و حضور حیات بخش، پایه‌های انقلاب را محکم و امید دشمن را به یاس تبدیل کرد.

************************************************************************

حجت الاسلام والمسلمین سید عبد الحسن روانبخش امام جمعه بنارویه نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تشکر از حضور مردم دد راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه گفت: مردم با حضور در صحنه خود نشان دادند که همیشه پشتیبان انقلاب هستند و پای انقلاب خود در هر شرایطی ایستاده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های ایران در قبال برجام اظهارکرد: این مهمل‌های که آمریکا می‌گوید فایده‌ای ندارد، آمریکا از برجام خارج شده است و باید به تعهدات خودش عمل کند، اگر به برجام برگردد ما هم به تعهدات خود عمل می کنیم.

برچسب ها: خطبه ، خطبه های جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار