امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران درباره برجام و تحریم توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شد و می‌بایست سرلوحه کار مسوولان باشد، تصریح کرد: ایران در موضوع برجام به تمام تعهدات خود عمل کرده و امروز توپ در زمین اروپا و آمریکا است.
کد خبر: ۹۴۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 13 February 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با تبریک میلاد حضرت امام باقر(ع) و حلول ماه رجب، این ماه را ماه امید به خدا معرفی کرد و اظهار داشت: ماه رجب، ماه امید به بخشش خداست و این ماه مقدمه‌ای برای ورود به ماه مبارک رمضان است و آنهایی که می‌خواهند در روز عید فطر دست پُر از ماه مبارک رمضان خارج شوند، از امشب باید برنامه‌های معنوی داشته باشند.

وی سالروز شهادت امام هادی(ع) در سوم ماه رجب‌المرجب، افزود: روز دوشنبه هفته جاری مصادف با سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی، نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی است که حضرت امام(ره) با این فتوا برای همیشه جلوی هتاکی و حرمت‌شکی را گرفتند.

امام جمعه لارستان با تقدیر و تشکر از حضور حماسی توأم با بصیرت مردم در برنامه‌های دهه مبارک فجر و راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن، تصریح کرد: راهپیمایی خودرویی و موتوری در شهر لار متفاوت از سایر نقاط کشور بود به گونه‌ای که صدر و ذیل آن مشخص نبود.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه از صدا و سیما توقع بیشتر می‌رفت تا در پوشش خبری راهپیمایی 22 بهمن لارستان، حق حضور چشمگیر مردم را ادا کند، خاطرنشان کرد: مردم لارستان همیشه در طول دوران انقلاب اسلامی در صحنه بوده‌اند.

وی با تمجید از اعضای شورای تبلیغات اسلامی لارستان در برنامه‌ریزی دهه فجر، ادامه داد: از بسیجیان، سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی و غیره همیشه در صحنه لارستان که به جهت طراحی و همچنین حضور میدانی تلاش قابل تقدیری داشتند، تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی با انتقاد از فراهم نشدن برخی زیرساخت‌ها برای اجرای برنامه‌های بزرگی همچون راهپیمایی در لارستان حتی با توجه به تذکر خصوصی به مسوولان مربوطه، ادامه داد: متأسفانه به این تذکر‌ها توجهی نشده و زیرساخت‌هایی که برای این مناسبت‌ها باید در شهر لار باشد، متناسب این شهر و در شأن آن نیست.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در شهرهای بسیار کوچک را دیده‌ام که زیرساخت‌های بسیار خوبی دارند اما شوربختانه بعد از 42 سال از انقلاب اسلامی، با وجود مشخص بودن مسیر راهپیمایی‌ها، هنوز در این مسیرها سیستم صوتی وجود ندارد، عنوان کرد: شهرداری،‌ شورای شهر و فرمانداری تدبیری می‌کردند و این مشکل را حل کنند و با وجود آنکه 4 سال پیش در این خصوص صحبت کردیم، گفته شد فلان مبلغ هزینه دارد و ما تأمین می‌کنیم و از آن زمان تاکنون این مبلغ نیامده و فکر نمی‌کنیم بیاید.

وی با بازخوانی بخش‌هایی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با فرماندهان نیروی هوایی، یادآور شد: عامل شکست آمریکا خطای محاسباتی آمریکاست که این کشور در قضایایی همچون شکست آمریکا در پیروزی انقلاب اسلامی، فتنه 88، تحریم‌های بی‌سابقه و غیره از جمله شکست‌های این کشور در مقابل ملت ایران است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه ایران را باید بر مبنای یک ایدئولوژی الهی تحلیل کرد، افزود: گردن‌فرازی در مقابل ملت ایران معنا ندارد.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران درباره برجام و تحریم توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شد و می‌بایست سرلوحه کار مسوولان باشد، تصریح کرد: ایران در موضوع برجام به تمام تعهدات خود عمل کرده و امروز توپ در زمین اروپا و آمریکا است.

وی با با بیان اینکه سیاست و حرف قطعی ایران در موضوع برجام در دوره رئیس جمهور جدید آمریکا، رویکرد ایران لغو همه تحریم‌ها، راستی‌آزمایی در میدان عمل و در نهایت برگشت جمهوری اسلامی ایران به تعهدات است، اضافه کرد: ایران در پی بدعهدی غربی‌ها، از یک سری تعهدات خود فاصله گرفته است.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه رعایت ادب و اخلاق به عنوان یک ضرورت امروز برای جامعه ماست، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان بر رعایت اصول اخلاقی در کردار و گفتار تأکید کردند چرا که این موارد زیربنای اساسی برای روابط اجتماعی محسوب می‌شود.

وی با ابراز ناخرسندی از بروز و نشان‌دادن برخی وقایع ناخوشایند در فضای مجازی و گفتمان‌ها، گفت: وقوع چنین رخدادهایی نشان می‌دهد جامعه ما به تدریج از فضائل اخلاقی فاصله می‌گیرد که این یک آسیب و تهدید برای یک جامعه دینی محسوب می‌شود و نیازمند توجه مردم و مسوولان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار