سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به جان باختن یک هم استانی دیگر در اثر بیماری کرونا طی دیروز تاکنون، اظهار کرد: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۳ هزار و ۱۹۵ نفر رسیده اند.
کد خبر: ۹۴۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 14 February 2021
به گزارش تابناک فارس: اورنگ ایلامی ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۱۴ هزار و ۸۵۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۱ هزار و ۵۰۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
 
اورنگ ایلامی تصریح کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۴ هزار و ۸۰۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۹۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۳ هزار و ۶۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
 
این مقام مسئول، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۵۷ نفر برشمرد و افزود: از این تعداد، ۹۰ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین از بهبودی ۱۶۶ هزار و ۲۸۹ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
ایلامی با توجه به خیز بیماری کووید۱۹ و ورود ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور، تصریح کرد: میزان سرایت و کشندگی ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار بالاست و استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضرور بیش از پیش نیاز است.
برچسب ها: کرونا ، بیماری ، شیوع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار