تابناک-مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: صنعت پتروشیمی با ایجاد در آمد پایدار و تامین ارز مورد نیاز نقش موثری در توسعه کشور ایفا می‌کند.
کد خبر: ۹۴۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 16 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، جعفر ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در آیین گشایش دومین همایش صنعت پتروشیمی در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش بر نقش تعیین کننده صنعت پتروشیمی برای توسعه و پیشرفت کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به توسعه فعالیت صنعت پتروشیمی درطول سال‌های اخیر اظهار داشت: امروز صنعت پتروشیمی به تامین کننده ارز و موتور توسعه کشور تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از رشد مبادلات تجاری در عرصه پتروشیمی کشورخبرداد و گفت: دراین نمایشگاه بیش از ۷۰ قرارداد و تفاهم نامه جدی با شرکت های فعال تولیدی درعرصه پتروشیمی سازنده منعقدخواهد شد که یک حرکت بزرگ در صنایع کشور محسوب شده و دستاورد ارزشمندی است.

ربیعی با بیان اینکه به مدد وفور منابع و ذخیره های خدادادی کشور می توانیم سالیان طولانی صنعت ارزش افزوده ای را برای کشور ایجاد کنیم تاکید کرد: وظیفه ما توسعه ایران است که از طریق تقویت صنایعی که موتور محرک و زمینه ساز توسعه بخش‌های دیگر است محقق خواهد شد.

وی برگزاری چنین نمایشگاه‌های پررونقی را عامل ایجاد شور و نشاط در صنعت، بازار سرمایه و زیست بوم کشورعنوان کردو افزود: همه فعالان اقتصادی وصنعتی و سازندگان تجهیزات در توسعه کشور و صنعت سهم دارند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارسصنایع پتروشیمی را پیشروی توسعه کشور خواند و افزود: باید به دنبال شرکت هایی باشیم که با ایجاد جریان های مولد رشد این صنعت راتسریع و تسهیل کنند.

ربیعی با تاکید برنقش حیاتی شرکت های بزرگ درجهت ایجاد تقاضا تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد لوکومتیو حرکت است که این نقش بر عهده شرکت‌های بزرگ است

وی افزود: امروز کشورهای پیشرفته را با نام شرکت های بزرگشان می شناسند ما نیز از ایجاد شرکت های بزرگ بین المللی بزرگ برای کمک به توسعه شرکت های کوچک و ایجاد تقاضا استقبال می کنیم و این امر موجب رونق اقتصادی کشور خواهد شد.

جعفر ربیعی با تقدیر از همه سازندگان تجهیزات صنعت پتروشیمی و اشاره به اینکه وارد پروژه هایی می شویم که صنایع داخلی راتقویت می کنند گفت: می کوشیم سهم داخل را در مگا پتروشیمی به ۸۵ درصد برسانیم که این اتفاق در قالب یک تفاهم نامه فردا محقق خواهد شد.

وی بابیان اینکه سازندگان و انجمن‌ها و هر صنفی بیش از ۹۵ درصد فعال و با عملکرد مثبت هستند، مشکل اصلی پتروشیمی ها را کمبود ارز عنوان کرد وگفت:باید شبکه بانکی و ابزارهای خوب بازار سرمایه به کمک ما بیایند.

ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تجلیل از اقدامات خوبی که در این نمایشگاه انجام شده است ابراز امیدواری کرد مدیران هلدینگ خلیج فارس دربازدید از تک تک غرفه ها و شرکت در برنامه های جانبی و نشست‌های تخصصی زمینه رفع چالش‌ها و رشد فعالیت دست‌اندرکاران صنعت پتروشیمی کشور را ایجاد کنند.

لازم به ذکر است دومین نمایشگاه بین‌المللی پتروشیمی از امروز تا 29 بهمن در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برپا خواهد بود.
انتهای پیام/ز370

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار