طی مراسمی، یک کارخانه آب معدنی تعطیل شده در فارس، با حضور مسئولان ملی و استانی، مجددا راه‌اندازی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۴۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 16 February 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: با حضور مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور و معاون استانداری فارس و مسئولان اوقاف فارس، کارخانه آب معدنی اطهرآب در منطقه سیاخ دارنگون، مجددا راه‌اندازی و عملیات حفر چاه در مجتمع کشت و صنعت شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

این مجتمع با هدف احیای موقوفات، ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی، درآمدزایی، تکثیر دام‌های مولد، تولید محصولات گلخانه‌ای و... قرار است در استان فارس و منطقه دارنگون ایجاد شود.

در آئین آغاز به کار این کارخانه، مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور گفت: در سازمان اوقاف ۳مقوله حفظ، افزایش منافع موقوفات و اجرای نیات واقف دنبال می‌شود.

بیگدلی افزود: بنیاد توسعه و عمران موقوفات در عرصه‌های ساختمان سازی کشاورزی و دامپروری صنعت و معدن و گردشگری نیز ورود کرده و در استان هایی، چون فارس کشاورزی را به طور ویژه دنبال کردیم.

او ادامه داد: در آینده نیز قرار است دو مجتمع بزرگ کشت و صنعت را در سمنان و فارس ایجاد کنیم که امروز کلنگ حفر چاه آن به زمین زده شد.

معاون استانداری فارس نیز گفت: مجموعه اطهر آب چند سال متوقف بود که در سال جهش تولید با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰میلیارد ریال راه‌اندازی و ۳۰ فرصت شغلی نیز احیا شد.

این مقام مسئول گفت: بنیاد در نظر دارد یک شرکت کشت و صنعت نیز در دارنگون ایجاد کند تا زمینه کشت گلخانه‌ای را نیز فراهم کنیم تا زمینه صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز ایجاد شود.

افشون با بیان اینکه در سال جهش تولید با همکاری دستگاه‌ها بالغ بر ۵۰ واحد غیر فعال را به حرکت درآوردیم، افزود: فارس یک استان ۴فصل محسوب می‌شود که امکان توسعه و کشت گیاهان گلخانه‌ای با توجه به برخورداری از نیرو‌های آموزش دیده و موقعیت جغرافیایی فارس در آن زیاد است.

او همچنین از راه اندازی فرودگاه جهرم و آباده در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هر کس در فارس سرمایه گذاری کند ضرر نکرده است و بنیاد نیز برای کار می‌تواند روی فارس حساب ویژه کند.

حجت‌الاسلام موسوی مدیر کل اوقاف فارس نیز راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی را به فال نیک گرفت و بر لزوم تلاش برای توسعه فعالیت‌ها و افزایش اشتغال در منطقه، تاکید کرد.

مدیر بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان فارس نیز گفت: در استان فارس به دنبال ایجاد اشتغال و رونق تولید و ایجاد مشوق‌های اقتصادی هستیم

علی اسدپور افزود: مجتمع کشت و صنعت شهید سلیمانی در زمینی با وسعت ۱۷۶ هکتار از اراضی موقوفه نصیرالملک در سیاخ دارنگون و با هدف احیای موقوفات، ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی، درآمدزایی، تکثیر دام‌های مولد، تولید محصولات گلخانه‌ای ایجاد می‌شود.

ارشادی مدیر عامل شرکت اطهر آب نیز با اشاره به تعطیلی دو ساله این کارخانه و تجمیع مطالبات پرداخت نشده و ایجاد بار مالی سنگین، گفت: این کارخانه به خاطر نداشتن ساز و کار مناسب و سوءمدیریت تعطیل شد و بنیاد توسعه عمران و موقوفات کشور بدون ادعای مالکیت تمام قد پای کار آمد و دوباره آن را احیا کرد.

ارشادی با بیان اینکه احیای این صنعت، با یک کارجهادی شبانه روزی و در کمترین زمان ممکن انجام شده است، گفت: اکنون ۲۳ نفر به شکل مستقیم و تعداد قابل توجهی به شکل غیر مستقیم به واسطه فعال شدن این کارخانه، شاغل شده‌اند.

او با یادآوری اینکه با احیای این کارخانه، روزانه ۵ هزار بطری آب معدنی تولید و به بازار عرضه می‌شود، از اضافه شدن محصولات جدید به تولیدات این واحد صنعتی در آینده نزدیک خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار