رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس جهش یافته انگلیسی، تنها راه مقابله با آن رعایت کامل پروتکل‌ های بهداشتی، پرهیز از دورهمی و سفر است.
کد خبر: ۹۴۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 16 February 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: دکتر مهرزاد لطفی ظهر سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در فارس بیان کرد: شناسایی افراد در معرض تماس با بیماران مبتلا به کرونا و بیماریابی فعالانه، یکی از اولویت‌های کنونی مجموعه سلامت استان است.

او با اشاره به ورود کرونای انگلیسی به کشور، بر جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی از دیگران تاکید کرد.

دکتر لطفی موارد شناسایی شده از گونه جدید این ویروس در کشور را به منزله زنگ هشداری جدی دانست که تمامی افراد جامعه را تهدید می‌کند.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه پیگیری افراد دارای تماس با مبتلایان شناسایی شده در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است، هرگونه کاهش تماس در جامعه و پرهیز از تجمعات را در رفع خطر مواجهه با بحرانی سخت در جامعه، مؤثر دانست.

دکتر لطفی از مردم استان نیز دعوت کرد تا در صورت تماس با بیماران مثبت شناسایی شده، نسبت به انجام تست اقدام کنند.

او با اشاره به تغییر رنگ شهرستان‌های استان نیز گفت: با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس جهش یافته انگلیسی، تنها راه مقابله با آن، همکاری و مشارکت مردم در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی ها، تجمعات و سفرهای غیر ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار