مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه از روز گذشته قیمت مرغ در استان فارس تعدیل شده و هر کیلو مرغ به قیمت 23 هزار و 700 تومان در بازار عرضه می‌شود، اظهار داشت: عرضه مرغ بیشتر از این قیمت گران‌فروشی است و با متخلفان برخورد می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ 16 February 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: صمد رنجبری  با بیان اینکه از روز گذشته قیمت مرغ در استان فارس تعدیل شده و هر کیلو مرغ به قیمت 23 هزار و 700 تومان در بازار عرضه می‌شود، اظهار داشت: عرضه مرغ بیشتر از این قیمت گران‌فروشی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: در چند روز اخیر به دلیل اینکه در استان‌های دیگر مرغ را گران‌تر می‌خریدند در استان فارس با کمبود مرغ و گران شدن آن روبه‌رو بودیم که در حال حاضر با اتفاق نظری که بین استان‌ها انجام شده همه به یک نرخ خریداری می‌کنند.

رنجبری با اشاره به مستقر شدن بازرسان دستگاه‌های نظارتی در کشتارگاه‌ها برای کنترل کردن قیمت، گفت: قطعه‌بندی و خروج مرغ از استان فارس ممنوع شده است و برای جبران کمبود مرغ نیز علاوه بر وارد کردن مرغ از استان‌های دیگر به دنبال گرفتن مجوز توزیع مرغ منجمد در بازار هستیم.

وی با بیان اینکه قطعه‌بندی مرغ مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شود به همین دلیل در کشتارگاه‌ها مرغ را قطعه قطعه و به هر قیمتی که بخواهند عرضه می‌کنند، افزود: مقرر شده که همه مرغ‌های تولیدی به صورت سالم عرضه شود و به دست مصرف‌کننده برسد.

 

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه با توجه به جوجه‌ریزی که انجام شده و وارد کردن مرغ از استان‌های دیگر شرایط از این چیزی که در حال حاضر است بهتر می‌شود، عنوان کرد: جوجه‌ریزی در استان فارس بیشتر از نیاز مصرفی‌ استان که 350 تا 380 هزار قطعه در روز است انجام شده است.

وی با بیان اینکه تخم‌مرغ نیز در حال حاضر به قیمت مصوب هر کیلوگرم 17 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و اتحادیه مرغ تخم‌‌گذار نیز تخم‌مرغ را در بین بنکداران توزیع می‌کند، افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم تخم‌مرغ فله‌ای حداکثر به قیمت 19 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد که خیلی تفاوت زیادی با قیمت مصوب ندارد.

برچسب ها: قیمت ، مرغ ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار