مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به اهمیت توسعه خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نقاط کمتر برخوردار و روستایی گفت: ۶ پروانه دفاتر ICT روستایی و چهار پروانه دفاتر پیشخوان دولت شهری در قم صادر شد.
کد خبر: ۹۴۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 17 February 2021

به گزارش تابناک قم، جواد غلام پور در خصوص توسعه خدمات حوزه فناوری اطلاعات به نقاط روستایی و دور از مرکز اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و در راستای قطع وابستگی  اهالی ساکن در روستاها از مراجعه به شهرها در سال جاری پروانه ۶ دفتر ICT روستایی صادر شد.

وی در ادامه افزود: علاوه بر ۶ دفتر روستایی تعداد چهار دفتر پیشخوان دولت شهری نیز پروانه فعالیت خود را دریافت کردند و در مجموع تعداد ۷۰ دفتر پیشخوان شهری در حال ارایه خدمات الکترونیک دستگاه های اجرایی هستند.

مدیرکل ارتباطات قم همچنین گفت: با توجه به اینکه افزایش نقاط تماس برای ارایه خدمات دستگاه های اجرایی از جمله مولفه های تکریم ارباب و جلوگیری از نارضایتی است ، در خواست های  ده دفتر پیشخوان جدید در حال دریافت استعلام برای صدور پروانه بهره برداری است.

غلام پور در ادامه ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بر حفظ احترام و تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و افزود: رعایت نکردن مقررات طرح تکریم ارباب رجوع از مهمترین تخلف های دفاتر خواهد بود و در صورت مشاهده نقض این مهم طبق آیین نامه اصول حاکم بر دفاتر پیشخوان دولت برخورد لازم به عمل خواهد آمد.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون بر اساس بازرسی های به عمل آمده و گزارش های واصله تعدادی از دفاتر که مقررات لازم را رعایت نکرده بودند منجر به دریافت تذکر کتبی اخطار کتبی و کسب امتیاز منفی از سوی کمیته استانی نظارت بر ایفای تعهدهای دارندگان پروانه و اعمال مقررات شده اند.

غلام پور با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و توجه ویژه به موضوع دولت الکترونیک‌ گفت: با ارائه خدمات غیر حضوری نوبت دهی آنلاین و روش های نوین در ارائه خدمات باید رضایت هر چه بیشتر مراجعان فراهم شود و لزوم مراجعه حضوری مردم به دفاتر پیشخوان دولت به حداقل برسد.

وی در ادامه با اشاره به شلوغی دفاتر در برخی ایام نظیر ایام اوج ثبت نام در سامانه سجام گفت: اطلاع رسانی قبلی در خصوص امکان ثبت نام اولیه و دریافت کد پیگیری در سامانه سجام یک اقدام ضروری بوده و انتظار می رود با این روش، مراجعه به دفاتر تنها به ‌منظور احراز هویت باشد، این اقدام منجر به کاهش زمان حضور مراجعان در دفاتر خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات قم افزود: نظارت بر عملکرد دفاتر در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و سایر مواردی که بی توجهی به آنها سلامت کارکنان و مراجعان را در معرض خطر قرار می دهد از ابتدای شیوع ویروس کرونا در دستور کار است و بازرسی های محسوس و نامحسوس در این خصوص از سوی کمیته نظارتی استانی ادامه دارد.

غلام پور همچنین بیان کرد: مشتریان دفاتر پیشخوان خدمات دولت، هرگونه نارسایی و شکایت خود از دفاتر پیشخوان دولت را در سامانه رسیدگی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (۱۹۵) ثبت و پیگیری کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار