مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه از به بهره‌برداری رسیدن راهدارخانه‌های مرکزی شهرستان‌های اسلام آبادغرب، دالاهو و سرپل‌ذهاب با بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 17 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،فریبرز کرمی افزود: با توجه به شرایط خاص جاده های استان کرمانشاه در فصل زمستان، می طلبد تا اقدامات در خور توجهی برای ایمن سازی و آماده‌سازی محوری مناسب برای تردد کاربران جاده‌ای انجام پذیرد، از این رو برای آمادگی هرچه بیشتر در فصل زمستان برای خدمت رسانی به بهره برداران جاده ای این راهدارخانه ها به بهره برداری رسید.

وی افزود: انبار شن و نمک راهدارخانه کوزران در محور کرمانشاه به کوزران نیز تکمیل و بهسازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه در ادامه به مزیت احداث آشیانه ماشین آلات اشاره و تصریح کرد: افزایش طول عمر مفید انواع ماشین آلات، صرفه جویی در هزینه نگهداری آن ها، استفاده بهینه، سریع، ساماندهی و استقرار ثابت ماشین آلات راهداری از جمله مزیت‌های احداث آشیانه ماشین آلات می باشد و آشیانه چهار راهدارخانه در سال‌جاری احداث، بهسازی و تکمیل شده است.

به گزارش ایرنا، اکنون استان کرمانشاه ۴۴ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح محورهای مواصلاتی برای خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای در تمامی فصول مختلف سال دارد.

صادرات بیش از ۳۲ هزار تن کالا از پایانه پرویزخان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه همچنین در بخش دیگری از گفت وگوی خود اعلام کرد: در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری بیش از ۳۲ هزار و ۸۹۱ تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به کشور عراق صادر شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۳ درصد افزایش داشته است.

کرمی گفت: همچنین در این مدت بیش از ۳۴۰ هزار تن کالا با حمل یکسره، از این پایانه مرزی پرویزخان عبور کرده و نسبت سال ۹۸ رشدی چهار برابری داشته است.

وی اظهار داشت: میزان تردد خودروهای خروجی از پایانه مرزی پرویزخان در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری ۲ هزار و ۹۵۶ دستگاه ناوگان بوده که با افزایش ۲ برابری نسبت به سال گذشته روبرو هستیم و ۱۵ هزار و ۸۷۰ دستگاه نیز با حمل یکسره بار از پایانه مرزی پرویزخان عبور کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا امسال با کاهش ۸۰ درصدی تردد مسافران ایرانی به کشور عراق مواجه بودیم که تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۶ نفر مسافر از پایانه مرزی پرویزخان تردد داشته اند و همچنین تردد اتباع خارجی نیز با کاهش ۹۵ درصدی به ۶ هزار و ۱۳۵ نفر رسیده است. ‌

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار