کد خبر: ۹۴۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 17 February 2021

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از درگیری ۴ ماهه با موضوع سقوط هواپیمای تهران- یاسوج گفت و افزود: نمای کلی سالن تشریح پزشکی قانونی این استان پس از تحویل گرفتن محموله های بافت های انسانی وحشتناک بود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «کامروز امینی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از خاطرات تلخ حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در ۲۹ بهمن سال ۹۶ یاد کرد گفت: در این سانحه هوایی ۶۶ نفر از مردم کشور که تعداد زیادی ازآنها از اهالی استان کهگیلویه و بویراحمد بودند به رحمت خدا رفتند.

وی با اشاره به خدمات پزشکی قانونی در این واقعه تلخ اظهار کرد: پس از اینکه این حادثه هوایی به وقوع پیوست، خیلی ار دستگاه‌ها، درگیر کار و جستجو بودند که پزشکی قانونی با شناسایی و احراز هویت اجساد بار روحی عمیقی را بر دوش داشت چراکه همزمان باید هم اطلاع رسانی از وضعیت شناسایی اجساد می کرد و هم مردم و خانواده های داغدار جانباختگان پیگیر بودند.

امینی تصریح کرد: در آن موقع نمای کلی سالن تشریح پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد وحشتناک بود, من و همکارانم پروسه سختی را سپری کردیم چراکه پر از استرس و فشار روانی بود. طی ۴ ماه، شبانه روز درگیر سقوط هواپیمایی تهران- یاسوج بودیم و محموله های بافت های انسانی را تحویل می گرفتیم که قطعات متلاشی شده انسان بودند؛ سعی داشتیم تاخیر در تحویل جسد نشود و پس از تحویل محموله ها بلا فاصله کار شناسایی را شروع می کردیم و البته خدمات عادی خود را نیز داشتیم.

وی با اشاره به همکاری همکاران از استان فارس برای شناسایی اجساد جانباختگان سانحه هوایی، ادامه داد: معمولا ساعت ۲۱ تا ۲۲ شب محموله های قطعات انسانی جانبالختگان به دست ما در پزشکی قانونی می رسید و در بعضی اوقات همزمان با اذان صبح، کار شناسایی به اتمام می رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی در روز های آخر جستجوی اجساد جانباختگان پرواز تهران- یاسوج به دلایلی سخت تر شد. در هر حال تجربه بزرگی در آن دوران کسب شد چراکه کار تخصصی بود و گروه‌های مختلفی باید با هم هماهنگ می شدند و تا آن موقع چنین چیزی را تجربه نکرده بودیم.

گفتنی است که پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ و ۵ دقیقیه صبح روز یکشنبه، ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۶ تهران را به مقصد یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ترک اما در ۹ مایلی این فرودگاه و پس از حدود یک ساعت و ۲۵ دقیقه پرواز، ارتباطش با برج مراقبت قطع شد و در نزدیکی شهرستان سمیرم در استان اصفهان از رادار خارج شد و در ارتفاعات کوههای دنا سقوط کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار