ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی: فارس را استان خاموش صنعت توصیف کرد که تمامی مدیران استان نیز مکلف هستند مشکلات استان را برطرف کنند.
کد خبر: ۹۴۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 17 February 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: در شرایط کنونی که اقتصاد در تب و تاب کروناست و طبیعتاً این ویروس زخم عمیقی بر پیکره اقتصاد وارد کرده، کارخانجاتی که تا پیش از این درگیر مشکلات بودند و در حالت نیمه تعطیل به سر می‌بردند نیز مشکلاتشان دوچندان شده است.

یکی از شرط‌های رونق اقتصادی این واحدها این است که خریدهای درون استانی افزایش یابد. ادارات مایحتاج خود را از واحدهای بومی تهیه کنند و مصرف کنندگان نیز سعی کنند برای رونق هرچه بیشتر کارخانجات فارس، محصولات تولید کنندگان بومی را در سبد خرید قرار دهند.

استاندار فارس پیش از این در جلسه کارگروه اقتصادی. اشتغال و سرمایه‌گذاری با تاکید بر الزام خرید از تولیدات داخلی خود استان مانند کاغذ، کاشی و سرامیک، برخی تجهیزات پرینتر گفت: استفاده از تولیدات کارخانجات مستقر در استان علاوه بر اینکه ارزان‌تر خواهد بود به ایجاد اشتغال نیز کمک خواهد کرد.

 

عنایت الله رحیمی به شعار سال مبنی بر جهش تولید اشاره و عنوان کرد: همه ما مدیران وظیفه داریم بسترسازی لازم برای عملیاتی شدن این شعار را فراهم کنیم.
وی با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه برای تحقق شعار جهش تولید در ماه‌های انتهایی سال ۹۹، خواستار واگذاری تسهیلات و اعطای امتیازات به تولید کنندگان داخلی شد.

این در حالی است که ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی پیش از این در دیدار با وزیر صنعت معدن و تجارت با نماینده ولی فقیه در استان فارس گفته بود که صنایع تعطیل شده، معادن غیر فعال و مشکلات دیگر باعث شده تا بیش از ٣ هزار و ٢٩۶ واحد صنعتی که در استان فارس فعالیت می‌کنند همگی دارای مشکلات باشند و ٨٠٠ واحد صنعتی غیر فعال است.

او، فارس را استان خاموش صنعت توصیف کرد که تمامی مدیران استان نیز مکلف هستند مشکلات استان را برطرف کنند.

 تولیدات صنایع استان فارس در طیف متنوع و وسیعی قرار گرفته است که شامل خودروسازی، پتروشیمی، صنایع مخابرات، غذاهای فرآوری شده، لبنیات، صنایع داروسازی، سیمان، پارچه بافی، شکر و قند، نوشیدنی‌ها، صنایع گوشتی، پالایشگاه نفت و پتروشیمی، لاستیک‌سازی و صنایع الکترونیک از مهم‌ترین صنایع استان فارس به شمار می‌آیند که اشتغال مستقیم ۹۵ هزار و ۲۹۱ نفری را در عرصه تولید رقم زده است.

حمایت از تولیدات داخلی می‌تواند ضمن اینکه اشتغال موجود را حفظ کند، گامی مهم در فعال سازی کارخانجات نیمه فعال استان محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار