قاسم‌پور یادآور شد: برای نوروز ۱۴۰۰ تردد و ورود خودرو به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و استان‌های همجوار که وضعیت قرمز دارند از ورود پلاک‌های آن‌ها جلوگیری و ممانعت می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 17 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عبدالرضا قاسم‌پور  وضعیت کنونی استان فارس را براساس معیارهای تعیین شده ستاد ملی کرونا، زرد اعلام و در عین حال اضافه کرد: علیرغم اینکه تردد خودروها از مبدا به مقصد شهرهای زرد منعی ندارد، با توجه به وضعیت قرمز استان‌های همجوار، از ورود خودروهای با پلاک سایر استان‌ها به فارس ممانعت می‌شود.

او از تشدید کنترل و نظارت‌ها در ایام عید نوروز هم خبر داد و افزود: در حال حاضر و با توجه به آمارها وضعیت کلی استان در یک‌ماهه اخیر تقریبا ثابت بوده اما طی چند روز گذشته تا حدودی تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به ویژه در شهرستان‌های جنوبی رو به افزایش است.

معاون استاندار فارس، درصد مثبت شدن فعلی تست‌ها در استان را ۱۷ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: شمار فوتی‌ها روزانه به متوسط ۴ تا ۵ نفر رسیده و تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان نیز حداکثر ۶۰۰ نفر است.

قاسم‌پور یادآور شد: برای نوروز ۱۴۰۰ تردد و ورود خودرو به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و استان‌های همجوار که وضعیت قرمز دارند از ورود پلاک‌های آن‌ها جلوگیری و ممانعت می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین بیان کرد: برای نوروز امسال اجازه نصب چادر مسافرتی در شیراز داده نمی‌شود و مهمانسراهای دولتی نیز اجازه هیچگونه خدمات دهی به گردشگران و مسافران را ندارند و در غیر اینصورت تخلف محسوب می‌شود، همچنین از برپایی کمپین‌های شهرداری‌ها جلوگیری می‌شود.

قاسم‌پور خاطرنشان کرد: مسافران دارای علائم کرونای مثبت اجازه سفر ندارند و اجازه ورود خودروهای آنها به شهرها داده نمی‌شود وردر صورت تلف خوروهای آنها متوقف خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه فارس هیچگونه شهر نارنجی ندارد و اگر شیراز در وضعیت زرد بماند برای بازدید جاذبه‌های مهم گردشگری محدودیت‌های سختگیرانه تری در نظر گرفته می‌شود، یادآور شد: برای اسکان مسافران، محلی تدارک دیده نشده و آنها می‌توانند از هتل‌ها استفاده کنند.

این مقام مسئول هشدار داد و متذکر شد که با توجه به اینکه در آستانه شب عید قرار داریم اگر میزان رعایت پروتکل‌ها افزایش نیابد، قطعا رنگ استان از وضعیت زرد به رنگ دیگری تغییر خواهد کرد و مجبور به اعمال محدودیت‌های سختگیرانه تری خواهیم شد؛ تمایلی نداریم که گروه‌های شغلی را مجبور به تعطیلی کنیم.

قاسم‌پور همچنین از ممنوع فعالیت تالارها برای برگزاری مراسم ختم و عروسی به ویژه در سطح شیراز خبر داد و گفت: تنها بیرون برها و کافی شاپ‌های آن‌ها می‌توانند خدمات بیرون بری ارائه دهند.

جانشین استاندار در ستاد مقابله با کرونای استان فارس، گفت: دورهمی و تجمعات حتی در مناسبت‌های پیش رو از جمله ماه‌های رجب، شعبان و رمضان ممنوع است مراسمات به ضورت مجازی برگزار خواهد شد.

 



برچسب ها: کرونا ، مسافرت ، عید نوروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار