مدیر کل امور عشایر فارس گفت: عشایران فارس از کوچ بهاره خارج از تقویم به شهرستان‌های ییلاقی خودداری کنند.
کد خبر: ۹۴۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 17 February 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مدیر کل امور عشایر فارس گفت: با توجه به سردسیر بودن مناطق ییلاقی و اعلام وضعیت بارش خوب در اسفند ماه توسط اداره هواشناسی، عشایران برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلونزا و کرونا همه تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و از کوچ بهاره خارج از تقویم به شهرستان‌های ییلاقی خود داری کنند.

روح اله بهرامی اظهار داشت: با توجه به اینکه در استان فارس ۷۱ درصد مراتع در شهرستان‌های قشلاق و ۲۱ درصد از مراتع در شهرستان‌های ییلاق می‌باشدو حجم زیادی از عشایر در ییلاق تعلیف دام انجام دهند، بنابراین از هر گونه کوچ زود هنگام و بدون برنامه که موجب از بین رفتن مراتع در شهرستان‌های ییلاقی می‌شود پرهیز کنند.

او با توضیح اینکه تمهیداتی که در خصوص علوفه انجام گرفته تامین علوفه، جو، کنسانتره توسط شرکت‌های تعاونی عشایری در حد امکان در اختیار عشایر در شهرستان‌های قشلاقی قرار گرفته تا عشایر به تعلیف دام بپردازند.

بهرامی افزود: با توجه به سرد بودن درشهرستان‌های ییلاقی و تقویم کوچ بهاره کوچ که از سوی اداره کل منابع طبیعی تنظیم شده از عشایر خواست تا در این مورد مهم همکاری لازم را با اداره کل امور عشایر فارس و اداره کل منابع طبیعی داشته باشند و تا گرم شدن هوا در مناطق ییلاقی و پشت سرگذاشتن سامانه سرما و بارشی و شرایط پیش رو از کوچ زودهنگام پرهیز کنند.

مدیر کل امور عشایر فارس بیان کرد با توجه به تقویم کوچ بهاره کوچ زمینی از ۱۵ فروردین ماه و کوچ ماشینی از ۲۳ اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه دامداران عشایر موظف به پلاک کوبی، هویت گذاری دام و تهیه کارت تردد قبل از کوچ می‌باشند افزود: در صورت اجرا نکردن پلاک گذاری دام نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می‌کند.

برچسب ها: عشایر ، کوج ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار