مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی به منظور تامین نیاز بازار انجام شده، ابراز کرد: ظرفیت جوجه‌ریزی در شهرستان یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه است که با احتساب چهار دوره جوجه‌ریزی در سال، این شهرستان ظرفیت تولید ۱۴ هزار تُن مرغ گوشتی را دارا است.
کد خبر: ۹۴۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 18 February 2021

تابناک فارس به نقل از پانا: عزیز رحیمی، صبح امروز با اعلام این خبر، با بیان اینکه این بازدیدها در پی گران شدن قیمت مرغ و بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار صورت گرفته است، اظهار کرد: بیش از ده مرغداری در مرودشت بازدید شدند و روند بازدید و کنترل مرغداری‌های گوشتی ادامه دارد.

او ادامه داد: اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مرودشت، ادارات دامپزشکی و صمت، مسئولیت پایش مرغداری‌ها را برعهده دارند.

به گفته او در این بازدیدها با ابلاغ دستورالعمل به مرغداری‌ها و تکمیل فرم‌های مربوطه و کیل‌گیری و تایید کارشناسان، به مرغدارهای دارای شرایط اخطار کتبی داده می شود و تعهد بارگیری از آنان گرفته می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت، با بیان اینکه در این پایش‌ها سرکشی به کشتارگاه‌ها نیز مد نظر است، افزود: مطابق با مقررات، قطعه‌بندی مرغ در کشتارگاه‌ها غیرقانونی است و چنانچه کشتارگاهی مرغ را قطعه بندی کند تخلف کرده است.

رحیمی تاکید کرد: همه مرغداری‌ها از نهادهای دولتی برای تغذیه استفاده کرده‌اند، بنابراین قیمت فروش باید بر اساس قیمت مصوب باشد.

او با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی به منظور تامین نیاز بازار انجام شده، ابراز کرد: ظرفیت جوجه‌ریزی در شهرستان یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه است که با احتساب چهار دوره جوجه‌ریزی در سال، این شهرستان ظرفیت تولید ۱۴ هزار تُن مرغ گوشتی را دارا است.

این مقام مسئول افزود: شهرستان مرودشت در زمینه تولیدات دام و طیور از ظرفیت بالایی برخوردار است و این شهرستان رتبه چهارم تولید گوشت سفید را در استان داراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار