نماینده کازرون با بیان اینکه برای گرفتن سهم خودمان از بازار نفت که در این چند سال از بین رفته باید مبارزه کنیم، اظهار داشت: این مبارزه روشهای مختلف دارد اما اینکه ما بگوییم توان فنی برای تولید نداریم درست نیست بلکه بحث امروز بر سر فروش نفت است.
کد خبر: ۹۴۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ 18 February 2021
به گزارش تابناک فارس:‌ فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره میزان فروش نفت در بودجه سال آینده که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، گفت: دولت در این لایحه پیش‌بینی فروش یک و نیم میلیون بشکه در روز را داشته که نسبت به لایحه ای قبلی که به مجلس ارائه شده بود و رد شد، اصلاحی در این زمینه صورت گرفته است.
 
او با بیان اینکه در لایحه ای که دولت به مجلس ارائه کرده بود و در پارلمان رد شد پیش‌بینی فروش دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز انجام شده ،ادامه داد: البته با اقدامات فنی که انجام شده می توانیم در مدت کوتاهی به سطح تولید یک میلیون بشکه در روز و یا حتی آن طور که وزیر نفت گفته به 2 میلیون و 300 هزار بشکه در روز برسیم که این مزیت است.
 
نماینده کازرون در مجلس تصریح کرد: ولی آیا مشتری هم برای آن یک و نیم میلیون بشکه یا 2 میلیون و 300 هزار بشکه وجود دارد؟ آیا پالایشگاه های دنیا می آیند خودشان را با فرمول نفت ما تطبیق دهند و یا  آنها نیز زمان می‌خواهند؟ و یا اینکه ما باید یک شگردی برای فروش نفت خودمان پیدا کنیم که یکی از این شگردها شکستن قیمت است؟
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای گرفتن سهم خودمان از بازار نفت که در این چند سال از بین رفته  باید مبارزه کنیم، اظهار داشت: این مبارزه روشهای مختلف دارد اما اینکه ما بگوییم توان فنی برای تولید نداریم درست نیست بلکه بحث امروز بر سر فروش نفت است.
 
عباسی با تاکید بر اینکه نباید درآمدهای کشور را به میزان غیر واقعی فروش‌نفت متکی کنیم، گفت: باید پیش برویم و ببینیم در شش ماهه اول سال آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد و اگر فروش نفت بیشتر شد مازاد آن باید به صندوق توسعه ملی واریز و بدهی های دولت پرداخت شود نه اینکه هزینه شود.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره اینکه آیا نمایندگان در بررسی لایحه بودجه فروش نفت در سال آینده را کاهش خواهند داد یا خیر؟ عنوان کرد: با رای که نمایندگان به کلیات بودجه دادن مشخص شد که خیلی شاکله بودجه در مجلس تغییر داده نمی شود البته باید بگذاریم دولت مستقر در روزهای پایانی کار خود را انجام بدهد و دولت از درون مجلس متولد شود و نباید در جامعه تنش درست کنیم.
برچسب ها: نفت ، لایحه ، بشکه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار