امام جمعه اقلید از اینکه گاهی مسؤول رده بالایی کشور، بدون اینکه به عواقب سخنش توجه کند، مطلبی را نسنجیده عنوان می‌کند و موجب حاشیه‌سازی و سوءاستفاده و بهره‌برداری دشمن می‌شود، انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۴۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 20 February 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه  این شهر با اشاره به ضرب‌الاجل مجلس شورای اسلامی که دوفوریت اقدام راهبردی برای لغو تحویم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران اسلامی را تصویب و شورای نگهبان نیز آن‌را تأیید کرده است، عنوان داشت: اکنون که این دو مرحله طی شد و به ریاست جمهوری برای اجرا تحویل داده شد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل‌های الحاقی را متوقف کند.

وی با بیان اینکه روزهای آینده بسیار مهم است، افزود: نوع برخورد مسؤولان جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت بسیاری است چراکه موظف‌اند براساس نقشه راه ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری که در دیدار فرماندهان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ عنوان شد، عمل کرده و یک‌صدا بر همین مسیر پیش روند.

خطیب جمعه اقلید به برخی از تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با برجام اشاره و یادآور شد: به فرمایش ایشان، حرف و وعده فایده ندارد، این‌بار تنها عمل، باید از طرف مقابل عمل ببینیم، باهم عمل می‌کنیم، جمهوری اسلامی ایران این‌بار با حرف و عمل قانع نمی‌شود.

طالبی از سواد روایت و رسانه و مهارت در بیان مسائل، متناسب با یک رخداد و تفسیر آن سخن گفت و عنوان داشت: در جنگ روایت‌ها، فردی پیروز است که به دو مؤلفه زمان و جذابیت در طرح مطلب توجه کند.

امام جمعه اقلید از اینکه گاهی مسؤول رده بالای کشور، بدون اینکه به عواقب آن توجه کند، مطلبی را نسنجیده عنوان می‌کند و موجب سوءاستفاده و بهره‌برداری دشمن می‌شود، انتقاد کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری درزمینه هسته‌ای بارها فرمودند که «ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای و میکروبی نبوده و نیستیم و دین به ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد»، اما فلان آقا بودن توجه به فرمایش ولی امر مسلمین جهان، یعنی مقام معظم رهبری، می‌گوید، احتمال ساخت سلاح هسته ای است و...

خطیب جمعه اقلید تأکید کرد: در این موارد باید تذکر داده شود تا به گونه‌ای تحلیل شود که حاشیه‌سازی نشده و موجب سوءاستفاده دشمن نشود.

طالبی یادآور شد: افرادی که در فضای مجازی و رسانه‌ای قلم می‌زنند باید دقت لازم را در تحلیل‌هایشان داشته باشند که حاشیه درست نکنند.

امام جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب و نیز وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره) اشاره و بیان کرد: باید این دو منبع ارزشمند و گرانبها که در هر بخش آن راهی برای حل مشکلات کشور و نجات از بیراهه‌ها عنوان شد، سرلوحه کارها قرار گیرد.

خطیب جمعه اقلید ماه رجب را مقدمه ماه مبارک رمضان خواند که ازنظر دعا چیزی کمتر از آن و ماه شعبان ندارد.

وی از فضائل ماه رجب سخن گفت و با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا از برگزاری آیین معنوی اعتکاف محروم شدیم، به توصیه‌های مقام معظم رهبری برای افرادی که از فیض این آیین معنوی محروم شدند، اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار