امام جمعه جهرم در پایان با اشاره به اینکه از دین آموخته ایم که باید با انسان زورگو مانند خودش رفتار شود، تاکید کرد: با زبان نرم نمی توان جلو انسان زورگو ایستاد.
کد خبر: ۹۴۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 20 February 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، در خطبه های نماز جمعه  شهر جهرم با تبریک میلاد مسعود امام جواد (ع) در هفته آینده، گفت: این امام همام در حدیثی می فرمایند هر کس کار زشتى را تحسین و تأیید کند، در عقاب آن شریک است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه در جامعه ما ظلم، بی عدالتی، بی حیایی و... وجود دارد و نباید از این کارها تعریف و تایید کنیم، افزود: باید تا آنجایی که می توانیم این کارها را تقبیح کرده و نهی از منکر کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه به گفته رهبری انقلاب در کشور عقب ماندگی هایی وجود دارد و نتوانستیم به معیشت افراد فقیر به درستی رسیدگی کنیم، خاطرنشان کرد: فاصله طبقاتی در کشور وجود دارد و مردم مطالبه عدالت دارند؛ مسئولان نباید از مطالبه های مردمی گلایه کرده و ناراحت شوند بلکه باید قدر مطالبات و گلایه ها را دانست.

 

خطیب نماز جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز میلاد امام علی (ع) در پنجشنبه هفته آینده، این مناسبت را تبریک گفت و اظهار داشت: امام علی (ع) شخصیتی هستند که همه عالم به وجودش افتخار می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه روز ولادت امام علی (ع) به روز پدر نامگذاری شده و نباید پدران را چه در قید حیات باشند و یا نباشند، فراموش کرد، گفت: در آموزه های دینی، پدر آموزه های دیگری نیز پیدا کرده و پدر همسر، اساتید، معلمان و علما نیز از این جمله هستند.

 

امام جمعه جهرم همچنین با اشاره به برشمردن ویژگی های سردار «شهید قاسم سلیمانی» در بیان رهبری انقلاب، عنوان کرد: رهبری فرمودند حاج قاسم را به عنوان یک فرد نگاه نکنید، بلکه او یک مکتب و مدرسه درس آموز است؛ این مکتب ویژگی هایی دارد و باید سعی شود دانش آموزان ما از این مکتب بهره مند شود.

 

وی با اشاره به اینکه از اصول حاج قاسم این بود که انسان در زندگی اش اهل کار و تلاش مضاعف باشد، عنوان کرد: حاج قاسم اینگونه بود و لحظه ای در زندگی اش از خدمت رسانی به مردم دریغ نکرد، جوانان نیز اگر می خواهند شاگرد مکتب حاج قاسم باشند باید در عرصه های مختلف از جمله درس، تهذیب نفس، ورزش و کار و تلاش پیشرو باشند.

 

حجت الاسلام مدبر در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه امروز جهرم با گلایه از گرفتن برخی سرمایه های شهر به بهانه های مختلف، تاکید کرد: از جمله این سرمایه ها، مرکز آموزشی و پادگان «شهید دستغیب» جهرم است که زمزمه های انتقال آن به کازرون و بوشهر شنیده می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این سرمایه 98 ساله، بخشی از تاریخ و هویت شهر جهرم بوده و مایه امنیت شهرستان است، تصریح کرد: از مسئولان می خواهم با حساسیت تمام، این مسئله را دنبال کرده و مردم نیز در کنار آنها هستند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه مسئولان استان و کشور به جای انتقال این مرکز آموزشی، یک مرکز بهتر از جهرم را در آن شهرها دایر کنند، عنوان کرد: اما این دلیل نمی شود که بخواهند سرمایه ای را از جهرم گرفته و به شهر دیگری منتقل کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئله امنیت از نان شب هم مهمتر است و ناامنی را نمی توان تحمل کرد، از مسئولان خواست تا قدر سرمایه های شهرستان را دانسته و با حساسیت و دقت بیشتر مراقب آن باشند.

 

حجت الاسلام مدبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر لغو شده دبیرکل جمعیت هلال احمر در روز گذشته به شهرستان جهرم، عنوان کرد: این مسئول بنا بود به جهرم بیاید و کاری برای این شهر انجام شود که حاصل آن ارتقا ضریب امنیت شهرستان است که به واسطه زلزله در سی سخت مجبور به عزیمت به آنجا شد.

 

وی ادامه داد: ما منتظر حضور این مسئول به جهرم هستیم تا این کار نیز برای امداد نیازمندان و سانحه دیدگان در سطح منطقه انجام شود.

 

امام جمعه جهرم همچنین با اشاره به واکسیناسیون کرونا در هفته گذشته در جهرم، عنوان کرد: متخصصان وکادر درمان بخش کرونا جزو اولین کسانی بودند که واکسن را تزریق کردند؛ آنها با تزریق واکسن کرونا، اعتماد را میان مردم جلوه گر کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه از مردم می خواهیم مراقبت ها را ادامه دهند تا در چند ماه آینده واکسن کرونا به مرحله تزریق میان آحاد جامعه برسد، تصریح کرد: مسئولان نیز کارهایی نکنند که روی زخم مردم نمک پاشیده شود؛ برخی کارها که بیش از 40 سال در کشور انجام نشده اکنون نیز آن را انجام ندهند تا شرایط کرونایی کشور بهبود بخشیده شود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه لزومی ندارد که دفترچه های بیمه در شرایط فعلی حذف شود، تاکید کرد: این اقدام در شرایط کنونی کشور باعث ایجاد اجتماع و شلوغی در شهرها و مراکز خدماتی می شود؛ این اقدامات را می توان پس از زدوده شدن ویروس کرونا نیز انجام داد.

 

امام جمعه جهرم در پایان با اشاره به اینکه از دین آموخته ایم که باید با انسان زورگو مانند خودش رفتار شود، تاکید کرد: با زبان نرم نمی توان جلو انسان زورگو ایستاد.

 

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشور در هفته های اخیر به این نتیجه رسیدند که مقابل آمریکا نمی توان کوتاه آمد، تصریح کرد: مسئولان کشور یک صدا گفتند ما به وعده آمریکا دل خوش نمی کنیم و آنها باید در عمل، خود را به مردم ایران ثابت کنند.

 

حجت الاسلام مدبر گفت: در روز گذشته نیز شاهد بودیم که آمریکا اندکی کوتاه آمد که این امر نشان از ایستادگی و استقامت ما بوده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار