مدیرکل هواشناسی استان فارس از کاهش ۵۵ درصدی بارندگی این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 20 February 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مهرداد قطره سامانی با بیان اینکه بارندگی در استان فارس از اول مهر تاکنون به 124 میلی‌متر رسیده است، اظهار داشت: این میزان بارندگی در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 275 میلی‌متر و در میانگین بلندمدت 194 میلی‌متر باران در فارس باریده بود.

وی عنوان کرد: بارندگی در استان فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند‌مدت مورد انتظار 36 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس خاطرنشان کرد: میانگین بارش شیراز از ابتدای مهرماه تا امروز 162 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 264 میلی‌متر بوده 39 درصد کاهش بارندگی داشته است.

 

وی با بیان اینکه از اول سال زراعی جاری تاکنون اردکان با 501 میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین و شهرهای جنوبی مثل لار، لامرد، مهر کم‌بارش‌ترین نقطه فارس بوده‌اند، گفت: برای فردا و پس فردا هم بارش‌های پراکنده در حد یکی دو میلی‌متر در مناطق شمالی استان پیش‌بینی شده که زیاد قابل ملاحظه نیست.

قطره سامانی با بیان اینکه سامانه بارشی بعدی از روز چهارشنبه این هفته وارد فارس می‌شود و فعالیت آن تا روز جمعه ادامه دارد، گفت: مناطق جنوبی فارس در این سامانه بارشی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و در مجموع نیز با بارش‌های که تا 20 فرودین‌ماه رخ می‌دهد کمبود بارش‌های مناطق جنوبی جبران می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار