جعفری با یادآوری این مطلب که مثلث گردشگری مذهبی و مثلث گردشگری طلایی شکل گرفت، گفت: مثلث گردشگری مذهبی یکی از مهمترین فعالیت های ماست چرا که شیراز یکی از شهرهای مذهبی ایران اسلامی محسوب می شود.
کد خبر: ۹۴۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 20 February 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «مرتضی جعفری»، امروز (شنبه 2 اسفند) در جمع خبرنگاران که در باغ «شمس» شیراز برگزار شد، گفت: مناسبت های بسیار مهمی پشت سر گذاشته شد که دهه «ولایت»، شب های قدر، ماه محرم، هفته دفاع مقدس و ... را پشت سر گذاشتیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شهرداری در مناسبت های مذهبی فعالیت های خوبی را انجام داد به گونه ای که بسیار بیشتر از دوره های گذشته بود، تاکید کرد: مردم تفاوت های برگزاری مناسبت های مذهبی توسط شهرداری را به خوبی حس کردند.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با یادآوری این مطلب که مثلث گردشگری مذهبی و مثلث گردشگری طلایی شکل گرفت، اظهار کرد: مثلث گردشگری مذهبی یکی از مهمترین فعالیت های ماست چرا که شیراز یکی از شهرهای مذهبی ایران اسلامی محسوب می شود که خواستاریم این مثلث با ارتقا در سطح تولیت های حرمین مطهر حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع)، تحول جذب گردشگر مذهبی را شاهد باشیم.

وی پیرامون مثلث گردشگری طلایی هم گفت: این طرح در سطح استانداران اجرایی خواهد شد و برای طرح «هویت بصیری» 900 اثر رسیده است که امیدواریم تا پایان به 2 هزار اثر برسد.

جعفری با یادآوری این مطلب که زحمت کشان عرصه های مختلف اجتماعی معرفی می شوند، افزود: شهروند برگزیده 9 سرفصل اصلی و سه سرفصل فرعی دارد که امسال شهروند فعال و مشارکت جود معرفی می شود، سازمان های مردم نهاد و سایر سازمان ها شهروند مشارکت جو را به ما معرفی کنند و پیرامون این موضوع هم سایتی در نظر گرفته شده که مردم می توانند در آن ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی مهمترین فعالیتی که در حال روی دادن است، برای اولین بار برای مکتب هنری، فلسفی و ادبی شهر شیراز قرارداد های بسیار خوبی با موضوع معرفی فرهنگ و معرفی شاخصه های فرهنگی شهر شیراز را انعقاد کرده ایم، افزود: بخشی از این کتاب ها پیش از نوروز 1400 و بخشی هم در روز شیراز رونمایی می شود.

جعفری با اشاره به اینکه در حوزه تولید آثار هنری هم کار بسیار شاخص شکل گرفت و 27 اثر شاخص هنری را با بودجه 500 میلیون تومان خریداری کرده ایم، اظهار کرد: این یک گنجینه ارزشمند هنری است.

وی با اشاره به حوزه ورزشی، هم گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری شیراز دوباره راه اندازی شد تا به وضعیت ورزش خود رسمیت ببخشیم و در این راستا با سازمان ورزش و جوانان همکاری خواهیم داشت و بتوانیم از ورزشکاران و هیئت های ورزشی حمایت کنیم و به هیچ وجه تیم داری نمی کنیم.

جعفری از طراحی، موزه «تاریخ شیراز» خبر داد و گفت: این موزه جانمایی شده است که اواخر امسال و یا اوایل سال آینده کلنگ زنی می شود و آثار فاخر در مورد شیراز خریداری و در آن جانمایی می شود.

وی با اشاره به اینکه سردیس مرحوم «بلادی» به عنوان کتابفروش نمونه معاصر شیرازی، به زودی نصب می شود، تاکید کرد: کارهای ارزشمند و خوبی شکل گرفت و 50 عنوان کتاب با محوریت شیراز در حال تولید است، تعداد زیادی از کتاب ها به خط بریل تبدیل شده است و کتاب های صوتی خوبی اجرا شد.

جعفری با یادآوری این مطلب که اتوبوس کتاب برای مناطق کمتر برخوردار ایجاد شد تا کودکان از کتاب و محیط فرهنگی استفاده کنند، اظهار کرد: تا پایان سال جاری 2 فرهنگسرای بزرگ به کتابخانه و قرائت خانه تجهیز می شوند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در محل های مترو هم کتاب های تحت عنوان «درخت دانایی» شکل گرفته است، افزود: با برنامه ریزی دقیق و منسجم و همت زیاد در سال آینده در حوزه کتاب رقم می خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار