نماینده شیراز با تاکید بر اینکه ما به دنبال کارهای عوام‌فریبانه نیستیم، گفت: ما در مجلس سوگند خورده‌ایم که صادقانه با مردم رفتار کنیم پس نیاز است کار درست را انجام دهیم و به نفع مردم کار کنیم، حال آنکه موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به نفع نمایندگان هم هست و دلیلی بر عدم همکاری نیست. 
کد خبر: ۹۴۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 20 February 2021
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری گفت: موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بحثی است که در برنامه ششم آمده و در برنامه هفتم نیز خواهد آمد، اما همسان سازی واژه صحیحی نیست و باید از واژه مناسب‌سازی استفاده کرد. 
 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت‌های افراد شاغل و بازنشسته متفاوت بوده و از طرفی بندهایی که در حکم‌های انها می‌آید نیز متفاوت است، واژه همسان‌سازی را دچار اشکال دانست. 
 
او اظهار کرد: این مناسب‌سازی در برنامه هفتم تکرار می‌شود و جای هیچ نگرانی نیست اما آنچه مسلم است اینکه این موضوع باید در قالب لایحه از سوی دولت به مجلس آورده شود. 
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه همه نمایندگان این طرح را امضا کرده‌اند گفت: کسی مخالف با این طرح نیست چرا که نمایندگان مجلس خود ذی‌نفع هستند و در آینده نزدیک بازنشسته می‌شوند. 
 
او با اشاره بر لزوم در نظر گرفتن منبع مالی برای طرح‌هایی که دارای بار مالی است، توسط دولت، اظهار داشت: طرح‌هایی که بار مالی دارند باید ابتدا توسط دولت منبع مالی‌شان مشخص شود و سپس به مجلس ارایه گردند چرا که طرح این موضوع توسط برخی نمایندگان مغایر با اصل ۷۵ قانون است و توسط شورای نگهبان رد خواهد شد. 
 
قادری ضمن انتقاد نسبت به عملکرد برخی نمایندگان در این راستا گفت: متاسفانه برخی از دوستان مجلس تحت فشارهای بیرون و پوپولیستی مواردی را مطرح کرده و برای سایرین هم ایجاد مشکل می‌کنند در حالی که اگر هدف کمک به بازنشستگان باشد باید طرح موضوع به شیوه درست در دستور کار قرار گیرد و اگر هیئت رئیسه اجازه مطرح شدن داد در صحن مجلس بررسی شود. 
 
وی افزود: اما اگر هیئت رئیسه اجازه نداد نباید با تقابل کردن جایگاه هیئت رئیسه را زیر سوال برد و بازنشستگان را با مجلس یا هیئت رئیسه و یا شورای نگهبان دچار تقابل کرد و به این اختلافات دامن زد. 
 
نماینده شیراز و زرقان با تاکید بر اینکه ما به دنبال کارهای عوام‌فریبانه نیستیم، گفت: ما در مجلس سوگند خورده‌ایم که صادقانه با مردم رفتار کنیم پس نیاز است کار درست را انجام دهیم و به نفع مردم کار کنیم چرا که این موضوع به نفع نمایندگان هم هست و دلیلی بر عدم همکاری نیست. 
 
وی با اشاره به اصل ۷۵ قانون گفت: این اصل می‌گوید هر اقدامی که بار مالی داشته باشد باید منابع مالی‌اش از سوی دولت مشخص شده و سپس به مجلس اورده شود در حالی که این اقدام برخی نمایندگان خلاف این اصل است و باید اصلاح شود.
 
قادری در پایان تاکید کرد: به بازنشستگان توصیه می‌شود از طریق تشکل‌های صنفی پیگیر ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس باشند، قطعا نمایندگان شما در مجلس در صورت تامین اعتبار آن از سوی دولت با این لایحه موافقند و معیشت و رفاه بازنشستگان کشوری و لشکری یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس یازدهم است.
برچسب ها: مجلس ، حقوق ، همسان سازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار