۹۸ بیمار مبتلا به کروناویروس به دلیل وخیم بودن وضعیت بالینی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.
کد خبر: ۹۴۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ 20 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند ۵۵۹ نفراست که از این تعداد، ۹۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر عبدالرسول همتی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۲۷ هزار و ۴۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۳ هزار و ۳۳۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۸ هزار و ۹۶۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۴۶۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۵ هزار و ۸۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه با اعلام جان باختن پنج هم استانی دیگر در اثر این بیماری در روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۲۱۹ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه، از بهبودی ۱۶۷ هزار و ۹۴۹ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی از مشاهده موارد مشکوک به ابتلای کرونای جهش یافته انگلیسی در شیراز خبر داد و گفت: روز گذشته مواردی با علایم بالینی کرونای جهش یافته انگلیسی در یکی از مراکز درمانی شیراز مشاهده شده شده است، گفت: نمونه برداری انجام شده از این موارد مشکوک برای تایید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال شد.

دکتر همتی با اشاره به قدرت بالای سرایت کروناویروس انگلیسی اظهار کرد: ویروس جهش یافته انگلیسی علاوه بر میانسالان و سالمندان، جوانان و نوجوانان را نیز مبتلا می‌کند و ضرورت دارد پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس دراستان، گفت: شهرستان‌های پاسارگاد، بختگان، نی ریز، لارستان، مهر، لامرد، خنج، اوز و گراش به جمع شهرستان‌های نارنجی استان پیوستند که نیاز است پروتکل‌های بهداشتی با جدیت رعایت شود.

دکتر همتی تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست ها، پرهیز از تردد‌های غیرضروری می‌تواند از ابتلا به کروناویروس پیشگیری کند.

 

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار