رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از اضافه شدن یک فروند بالگرد پیشرفته به ظرفیت اورژانس هوایی استان خبر داد و گفت: سومین فروند بالگرد اورژانس هوایی استان تامین شد.
کد خبر: ۹۴۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸ 20 February 2021

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از اضافه شدن یک فروند بالگرد پیشرفته به ظرفیت اورژانس هوایی استان خبر داد و گفت: سومین فروند بالگرد اورژانس هوایی استان تامین شد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: بر اساس نظام سطح بندی اورژانس هوایی، لازم است که در خوزستان چهار فروند بالگرد داشته باشیم تا ضمن پوشش هوایی مناطق مختلف استان، بتوانیم مصدومان را با سرعت بیشتری به مراکز درمانی انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه پیش از این یک بالگرد در اهواز و یک هلی کوپتر در دزفول داشتیم افزود: خوشبختانه امروز سومین بالگرد اورژانس هوایی خوزستان نیز تامین شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این بالگرد برای پوشش مناطق شرقی خوزستان، در پایگاه اورژانس هوایی بهبهان مستقر خواهد شد که امیدواریم مناطق شرق استان را تحت پوشش قرار داده و مردم از این خدمات بهره مند شوند.

وی ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی و حمایت های نماینده مردم بهبهان در مجلس، فرماندار و رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان بیان کرد: امیدواریم هر چه زودتر پیک سوم بیماری از استان خارج شده و آمار مبتلایان روند نزولی پیدا کند.

ابول نژادیان در پایان گفت: باز هم از مردم درخواست می کنم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و تا حد امکان در خانه های خود بمانند.

اورژانس هوایی خوزستان از سال ۸۶ با استفاده از بالگردهای نظامی در موارد بسیار خاص راه اندازی شد که هزینه آن از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه بود.

در سال ۹۳ با آغاز طرح تحول نظام سلامت، اورژانس هوایی به صورت یکی از بسته های ویژه این طرح در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم و با رعایت حداقل استانداردها سازماندهی و هزینه آن از محل طرح تحول سلامت تامین شد که ماموریت‌های آن در حدود ۲۰ مورد در سال بود.

در حال حاضر ۱۱ شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار