یک مورد مثبت ابتلا به کرونا انگلیسی در لارستان شناسایی شد.
کد خبر: ۹۴۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 21 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از شناسایی یک مورد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان خبر داد و گفت: شخص مبتلا به همراه خانواده وی هم اینک در قرنطینه کامل هستند.
وحید یگانه افزود با بیان اینکه این فرد که ساکن یکی از روستا‌های اطراف لارستان است از طریق پرواز دبی به لار و در فرودگاه بین المللی این شهر مورد آزمایش فوری قرار گرفته بود افزود: این بیمار پیشتر در شهر دبی واکسن کرونا تزریق کرده است.
وی با بیان اینکه این پرواز مربوط به ۲۴ بهمن ۹۹ بود و شخص مبتلا نیز از همان زمان تاکنون بهمراه خانواده اش در قرنطینه کامل و با نظارت کادر درمان دانشکده علوم پزشکی قرار دارد، گفت: آزمایش این شخص که برای تایید به آزمایشگاه پاستور تهران ارسال شد مبنی بر تایید کرونای جهش یافته انگلیسی امروز به دانشکده اعلام شده است.
یگانه با بیان اینکه مثبت بودن این شخص به کرونا مشخص و محرز شده، گفت: موضوع برای تایید آنکه ویروس از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی است باید به تایید آزمایشگاه پاستور تهران و وزارت بهداشت نیز می‌رسید.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه حال عمومی این بیمار خوب است، گفت: با نظارت دقیق و هوشمندی کارکنان بهداشت و درمان لارستان این فرد مبتلا به کرونای انگلیسی به موقع شناسایی شده است.
یگانه، با اشاره به خطر ورود ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی و شناسایی تعدادی از افراد مبتلا به این ویروس در کشور، بر ضرورت اعمال نظارت بیشتر بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مسافران خارجی پرواز‌ها در فرودگاه بین‌المللی لارستان تاکید کرد.
وی ادامه داد: نظارت‌ها در فرودگاه بین‌المللی لارستان افزایش یافته و اوضاع با هماهنگی مجموعه‌های مدیریتی این فرودگاه، تحت کنترل و مدیریت است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به خطر موج چهارم کرونا در منطقه و شهر‌های جنوبی فارس گفت: تا کنون ۶ روستای کاریان، لاغران، احمد محمودی و جلال‌آباد از بخش‌های جویم و بنارویه و کرمستج از بخش مرکزی لارستان و روستای فیشور شهرستان اوز قرنطینه شده‌اند.
یگانه یگانه با اشاره به شیوع بیماری کرونا انگلیسی در کشور و ارتباط بالای مردم منطقه با مسافران خارجی بازگشته از کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز تصریح کرد: عادی انگاری مردم و عدم استفاده از ماسک در شرایط فعلی که بیشترین آسیب را کودکان، سالخورده‌ها و بیماران زمینه‌ای خواهند دید، تبعات گسترده‌ای را به دنیال دارد و باید به این مساله به عنوان یک خطر جدی توجه کرد.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار